JO9-1 kampioen ‘Jeugdfutsal Noord West Friesland’

20 februari 2017 17:15

Op zaterdag 18 februari jl. was de derde en laatste ronde van het toernooi. Om half een vertrokken de spelers Sipke Jan, Joep, Djeraldo, Milan, Melle Pieter, Jitze en Ingmar vanaf ‘De Waaie.’

Helaas konden Jorgen en de keeper Redmer niet mee. Er moest dus vervanging komen voor de keeper. Boy werd ingehuurd. Na 8 gespeelde wedstrijden in de Harnehal te Tzummarum stonden we op een stevige tweede plek. De stand was 1 punt onder de koploper DFC 1.

Bij vertrek hadden de toppers maar een doel voor ogen: het kampioenschap. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen Beetgum 1. Twaalf minuten vol spanning stonden op het programma. Oppermachtig lieten de heren een 4-0 stand op het scorebord noteren.

Twee wedstrijden wachten en de volgende tegenstander stond klaar: koploper DFC. Wederom werd er zeer gedreven gespeeld en met het koppie. Bijna nooit kwam ook deze tegenstander niet op onze helft en na een spannende wedstrijd kon ook hier de overwinning met een stand van 1-0 worden gevierd.

Even wat drinken en uitrusten en de derde tegenstander Berlikum 1 stond klaar . Berlikum speelde de wedstrijden ook goed en ze waren behoorlijk aan het stijgen op de ranglijst; met 20 punten kwamen ze behoorlijk dichtbij.

De zoemer klonk en met het naderende kampioenschap in het achterhoofd wilden de heren weer winnen. Paulus spoorde zijn mannen nog een keer aan en de zoemer klonk.

Een sterk Berlikum moest ook het onderspit delven tegen de mannen van St.-Anna. Er werd een stand van2-0 op het scorebord genoteerd.

Het kampioenschap was in de pocket en er werd al in polonaise door de catacomben gedanst en gezongen.

De laatste tegenstander was de JO9-2 van St.-Anna. Die ploeg speelde die dag  geweldig en ook deze tegenstander moest zeker niet worden onderschat. Viermaal op rij winnen was vandaag het doel van coach Paulus en technische staf Ben en Pieter.

De tegenstand van St.-Anna 2 was groot en ze hadden gevaarlijke momenten. Alles moest uit de kast en zo werd er toch weer een 2-0 overwinning geboekt.

Totaal van het toernooi: 26 punten, 21 goals voor en 3 goals tegen . Het was zeker een verdiend kampioenschap. De medailles werden uitgereikt aan de supertrotse spelers en de foto’s van de lachende gezichten gemaakt. De heren hadden wel wat lekkers verdiend en het werd een gezellige nazit.