Meisjesvoetbal springlevend

11 maart 2017 14:15

Het was prachtig lenteweer zaterdag en alle meisjesteams speelden thuis. De Waaie dus vol met enthousiaste meisjes, begeleiders, ouders en ander publiek en ik was gewoon even trots dat we dit met een grote groep vrijwilligers opgebouwd hebben. Ik had het fototoestel bij me en heb een korte impressie gemaakt.

Meisjes onder 15
Dit team o.l.v. Gerrit Jan Bergsma en Nienke Stap is een leuk en gezellig team, waar ook al aardig voetbal in zit. Ze hebben pech dat Grietine en Sjoke geblesseerd zijn en dat zijn wel speelsters die je mist tijdens de wedstrijd. Ze speelden zaterdag tegen harlingen, waren sterker, hadden meer kansen maar verloren helaas toch met 2-1.

Meisjes onder 13
Na de winterstop zijn we met een extra team gestart en dat is heel mooi, want dan kan iedereen lekker veel spelen. MO-13-2 heeft als trainer Ricardo Klein uit Stiens en ze hebben het als nieuw team best zwaar in de coimpetitie. Vandaag wisten ze al twee keer te scoren en dat gaf al een goed gevoel. Ze verloren met 6-2 van Ouwesyl maar dat mocht de pret niet drukken.

Het team van MO-13-1 is een goed team waar veel voetbal inzit, maar net vandaag lukte het niet om de vele kansen te benutten en dat was wel jammer. Ze verloren met 4-3 van Franeker.

Meisjes onder 11 had het voor de winterstop erg zwaar in de competitie en verloor bijna wekelijks. Ze hadden moeite om de bal goed samen te spelen en dan is het moeilijk om kansen te creëren en doelpunten te maken. Door heel veel te trainen op het passen, aannemen en samenspel gaat het nu een stuk beter en dat is heel mooi om te zien. Zaterdag moesten ze tegen Stiens en het was een genot om naar te kijken. Ze wisten met maar liefst 11-0 te winnen. Super goed gespeeld meisjes.

Jan de Groot