Klien Sjiet (160): Boekingsmanager, Stannemet, cheque, officiële opening

22 mei 2017 9:15

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 20.

Boekingsmanager
Het einde van het seizoen staat de laatste jaren volop in het teken van meerder afsluiters. Dat is een ander woord voor feestjes. En waarmee associëren clubs, pakweg de badmintonclubs, de voetbalclubs mee? Juist, met feestjes. En inderdaad: zij hebben gelijk. De columnist is dit jaar maar liefst vijfmaal geboekt. Ik denk erover na om voortaan aan het eind van ieder seizoen maar een boekingsmanager in te huren. Vijf afsluiters dus. Maar dan weet je in ieder geval dat het seizoen afgelopen is.

Stannemet
“Motst ok weer Stannemet fiere, harlekijn?” Jazeker. Iedere woensdag na de kermis heb je het voornemen om volgend jaar hiervoor niet meer vrij te nemen, maar als het bijna weer zover is, dan begint het toch weer te kriebelen en wordt er toch weer vrij gevraagd. Het zit in de genen, zeg maar. Als kind werd het mij met de paplepel ingegoten en als je wat ouder wordt krijgt het woord ‘ingegoten’ een geheel andere betekenis. Zo kan het dat ik vanaf eind jaren tachtig al ieder jaar deelnemer ben van het festijn.

Kermiswedstrijd
De voetbalwedstrijd op Kermismaandag is niet meer. Het werd, door verscheidene redenen, steeds moeilijker om twee teams op het veld te krijgen. Ook kwamen er steeds minder mensen op af. Daarom is besloten om met de lange traditie te breken. Deze traditie begon in 1976. Inderdaad, precies veertig jaar lang. Er wordt nu een quiz georganiseerd.

Fraaie cheque
Woensdagavond maar eens in ‘De Waaie’ kijken. Die avond kunnen de jeugdleden hun artikelen ophalen van de ‘ClubFund Actie’. Het loopt deze avond gestaag door en vele plastic tassen met spullen verdwijnen naar de deelnemers. Er mag zeker gesproken worden van een zeer geslaagde actie. En voor onze club levert deze actie ook nog een mooi bedrag op. De cheque wordt woensdagavond door Hetty Wassenaar van AH Heijn Wassenaar overhandigd aan voorzitter Ronald Riemersma. Op dat bedrag staat een mooi bedrag van € 2223,00.

Officiële heropening
Voordat de kermis op vrijdag volledig losbarst is er eerst de heropening van ons sportpark. In de kantine is er eerst een receptie voor genodigden. Samen met de kaatsvereniging biedt onze club aan het bestuur van Stichting ‘De Waaie’ een grote foto aan waarop het gehele sportpark afgebeeld staat. Deze foto is vanaf de grote kerk genomen door Jelke de Jager. Uiteraard komt deze foto in de kantine te hangen. Na de receptie wordt het sportpark, in het bijzijn van wethouder van sport, officieel geopend door de vlag van de plattegrond van ‘De Waaie’ af te trekken. De plattegrond komt op het entreehok te hangen. Trouwens, de wethouder doet ons in haar toespraak wanen in een aflevering van ‘De film van ome Willem’, want we worden allemaal op kinderlijke wijze toegesproken. Iemand zegt zelfs dat het voelt alsof het de intocht van Sinterklaas is. Maar ach, wat kan het ook schelen. We zijn toch allemaal jong van geest? Nu maar hopen dat het lichaam er ook zo over denkt tijdens de komende kermisdagen.

Eerste prijs
Dat veel voetballers ook goed kunnen kaatsen bewijzen Germ Bouma, Daniël Groen en Geert Scheer. Zij winnen zaterdag de eerste prijs in de B-klasse tijdens de dorpskaatspartij. Er doen trouwens veel voetballers mee, maar dat is eigenlijk ook traditie. Vanaf de oprichting van onze club.

Tot de volgende week.