In het shirt van vv St.-Anna in Afrika

2 juni 2017 18:45

Nee, de man op bijgaande foto is geen nieuwe aanwinst voor de eerste selectie van onze club, maar hij draagt onze club, al dan niet onbedoeld, wel een warm hart toe.

In 2015 heeft onze club een nieuwe kledinglijn gekregen incluis een nieuwe logo. Dit betekende destijds dat alle oude voetbalkleding van onze club overbodig werd. Hiervoor moest dus een goede bestemming gezocht worden; een goed doel inderdaad.

Veel kleding werd destijds verscheept naar Afrika. Peter de Wit en Trienke Lodewijk, oud-leden van onze club, werken al decennialang in Afrika. Peter kwam deze week even langs in Nanatha (Mozambique) om te kijken bij de bouw van een tweede school en toen kwam hij Julio in een shirt van vv St.-Anna tegen. Daar moest natuurlijk even een foto van worden genomen.

Het is toch prachtig dat je in het verre Afrika woont en dan ineens iemand in het tenue van je oude voetbalclub ziet lopen?