Klien Sjiet (171): Idioten, apetrots en presentatiegids is uit

23 oktober 2017 18:30

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 42.

Ook winst voor JO17-2
Na het verschijnen van de vorige column kreeg ik een mail van Ulbe Bosch. Ulbe gaf aan dat op die bewuste zaterdagmiddag niet alleen JO19-1 en JO17-1 wonnen, maar de JO17-2 won ook de thuiswedstrijd die middag. Met maar liefst 5-2. Je hebt helemaal gelijk, Ulbe. Ter compensatie staat er een foto van dit team bij deze column.

Idioten
In de Leeuwarder Courant van maandag staat een vraaggesprek met een vrijwilliger van LAC Frisia 1883. De aanleiding is dat in de nacht van vrijdag op zaterdag onbevoegden de kantine van Frisia waren binnengedrongen en de heleboel op de kop hadden gezet. Bovendien deed dit tuig de biertap open en die de hele nacht open laten staan. lopen. Wat een stelletje onverlaten. Bah, deze nietsnutten kunnen niet hard genoeg gestraft worden, tenminste als ze gepakt worden. Ja, ik weet waarheen jullie gedachten gaan: naar de brand van onze kantine in 2009. Toen werd er ook bij ons ingebroken door een stel idioten. Uiteindelijk deden ze een fles curry in de magnetron waardoor de kantine in de brand vloog.

Onderzoek
Onze gemeente komt deze week ook opmerkelijk in het nieuws. Eerst vanwege een onderzoek waaruit blijkt dat er in onze gemeente het meest wordt gerookt; 34% om precies te zijn, maar ook dat Bildtkers het minst tevreden zijn. Een dag later wil een Bildtker in Leeuwarden zijn seksuele gevoelens aan iedereen laten blijken door zijn edele delen te tonen. Nou, dan kom je niet lekker in het nieuws…

De Bildtse soap genaamd ‘De Ballen’
Hebben jullie het stukje ‘Mensen, zo is er geen bal meer aan’ op deze site gelezen? Nog niet? Vooral trainers van onze club worden opgeroepen om dit artikel te lezen.

Apetrots
In het interview met Anne van der Werf, de bijna negentigjarige oud-voorzitter van de FVB (later opgegaan in de KNVB), in de Leeuwarder Courant van zaterdag komt ook onze club aan de orde. Van der Werf woont al flink wat jaren in Spanje en zit daar gauw eens in een Nederlands café. De meeste muren zijn behangen met vaantjes van Friese clubs. Laatst kwam er een inwoner van St.-Anna in het café aldaar en hij vond het vaantje van onze club en was apetrots. En mijn vraag is natuurlijk: Wie is dat geweest? Ben jij dit en je leest dit stukje, dan zou ik het graag willen weten.

Vrouwen 1 bekeren door
Het is zaterdag stil in De Waaie. Afgezien van een aantal oefenwedstrijden in de ochtend, is er verder geen voetbal. Het is overbodig om te vermelden dat het een inhaal- en bekerweekend betreft. Vrouwen 1 speelt voor de beker in Hoogeveen tegen De Weide en de wedstrijd eindigt in 3-3 waarna St.-Anna de strafschoppen beter neemt.

Presentatiegids uitgereikt
Na de thuiswedstrijd tegen Peize wordt het eerste exemplaar van de nieuwe presentatiegids uitgereikt aan Garmt Elings. Garmt stond al op het kantinerooster in 1986 en nog steeds draait hij eenmaal in de maand kantinedienst op zondagochtend. De presentatiegids is met 48 pagina’s dikker dan ooit. Alle leden, donateurs (mits € 15,00 betaald) en sponsoren ontvangen binnenkort de presentatiegids. Okke, als je weer in De Waaie bent, dan zorgen wij ervoor dat je een presentatiegids krijgt. Komt helemaal goed.

Tot de volgende week.