Dames 2 schittert niet alleen op De Waaie

12 november 2017 15:15

Afgelopen zaterdag mochten de dames weer aantreden op De Waaie met een uitgebreide selectie tegen Noordbergum VR 1. In de gloednieuwe warmloopshirt gesponsord door de Welkoop begonnen we aan de trappel warming up onder leiding van Bardo.

Toen we uitgetrappeld waren, konden we fit aan de wedstrijd beginnen met als missie: de BAAS zijn. Noordbergum liet gelijk zien dat het geen gemakkelijk tegenstander zou zijn. We moesten dan ook alles op alles zetten om de bal te veroveren en om onze supersnelle spitsen te bereiken.

Doordat we de spitsen moeilijk konden bereiken, besloot Tess (onze achterste vrouw) voor een verrassingsaanval te gaan. Vanaf eigen helft loopt Tess helemaal door totdat ze ineens oog in oog met de keeper staat en de bal beheerst binnen schiet.

Tot de rust houden we 1-0 voorsprong vol en moeten we de 2de helft weer vol aan de bak.

Linda wordt als nieuwe spits ingezet die de hele verdediging van Noordbergum zo laat schrikken dat ze de bal na een voorzet van Berber in eigen doel schieten (2-0).

Nu is het taak om de voorsprong vast te houden; dus de verdediging laat er niemand meer door. De verdediging staat als een huis en Caroliene keept een foutloze wedstrijd.

Er wordt nog een aantal fitte wissels ingebracht die nog wel zin hebben in een potje voetbal. Hieruit komt ook nog een doelpunt voort. Een voorzet van Berber (B-Money) die wat SWAGachtig wordt ingeschoten door Jade (J-Swag). Eindstand 3-0.

Rond middernacht begrijpen wij pas waarom Jade de bal op deze manier in het doel schoot. Ja, want alle dames inclusief trainers en leiders zijn tot in de late uurtjes blijven schitteren en blijken meerdere talenten te hebben en waren ook op het podium de BAAS.

Dirk, Bardo en Berry waren in ieder geval de controle volledig kwijt.