Jeugdzaalvoetbalcompetitie Noord West Friesland

26 november 2017 18:00

Op zaterdag 16 december a.s. gaan we weer van start met het jeugdzaalvoetbal voor de jeugd. De JO8 en JO17 spelen dan in de Roelengahal en de JO7, JO9 en JO11 in de Harnehal.

Tekst: Piet J. Keizer

De KNVB heeft dan wel een beker/inhaalprogramma ingepland maar volgens onze gegevens hebben deze teams dan een vrij weekend.

Het wordt trouwens steeds moeilijker om alle jeugdteams te laten voetballen, want de KNVB kort de winterstopperiode steeds verder in. De tijd dat de jongste jeugd 3 maanden winterstop heeft is voorgoed voorbij. Nu hebben we op een aantal beker- en inhaalprogramma’s van de KNVB ook een zaalvoetbalprogramma staan. We hopen maar dat we elkaar dan niet in het vaarwater zitten. Persoonlijk vind ik dat je de jongste pupillen in de natte en koude maand februari niet buiten moet laten spelen. De tijd zal het leren.

Door een groot aantal sponsoren kunnen we het voor de verenigingen redelijk betaalbaar houden. AVC uit Sexbierum doet dit seizoen met een aantal teams weer mee. Alles valt en staat uiteraard met de inbreng van vrijwilligers. Naar rato van het aantal opgegeven teams zullen de verenigingen weer zaalwachters en scheidsrechters moeten leveren. De St.-Anna is hiervoor ingedeeld in de Bildtse Slag. Als u ons wilt helpen voor een paar uurtjes meldt u dan aan bij Femke Keizer.

Op uiterlijk 2 december 2017 zal het volledige programma weer op onze website staan: www.jeugdfutsalnoordwestfriesland.nl.

Tot ziens op één van de wedstrijddagen.   P.s. Houd er rekening mee dat de kantine in de Harnehal niet open is.