Nieuwjaarsreceptie vv St.-Anna op maandag 01-01-2018

17 december 2017 16:45

De nieuwjaarsreceptie van onze club vindt uiteraard weer op 1 januari plaats. Dat is op maandag 1 januari 2018 niet anders. Ook de aanvangstijd blijft 17.00 uur. Trouwens, de Nieuwjaarsreceptie zal voor de 37ste achtereenvolgende keer georganiseerd worden.

Op deze dag zijn er altijd veel leden, vrijwilligers, sponsoren, donateurs, supporters en ouders van jeugdleden aanwezig en uiteraard is iedereen ook deze keer in kantine ‘De Waaie’ weer van harte welkom.

De Nieuwjaarsreceptie kent onderhand een aantal tradities. Wij nemen ze hieronder even met jullie door.

Toespraak
Voorzitter Ronald Riemersma van de vv St.-Anna en zijn collega Teun de Jong van de kaatsvereniging, houden een toespraak. Hoe is het de beide clubs vergaan in het voorbije jaar en wat staat beide clubs te wachten in 2018?

De ‘Waaier fan ’t Jaar'
Met deze verkiezing is twee jaar geleden begonnen. Wie wordt dit jaar in het zonnetje gezet als vrijwilliger van het jaar? De activiteitencommissie maakt dit rond 17.30 uur bekend.

Cabaret
‘De klaine Bildtse Kemedy’, de cabaretgroep van onze club, is op dit moment druk bezig met de voorbereidingen van het nieuwe programma dat op de Nieuwjaarsreceptie ten uitvoer zal worden gebracht. De cabaretgroep treedt voor de vijftiende achtereenvolgende keer op.

Hoewel de cabaretgroep vooraf nooit iets prijsgeeft, heerst er toch sterk het vermoeden dat het verdwijnen van het Bildt een item zal zijn tijdens het optreden. De titel verraadt het namelijk al een beetje, want het programma heeft als titel “De klaine Bildtse Kemedy wort úthuwlikt” meegekregen. De ‘Kemedy’ bestaat uit Mina Dijkstra, Jan K. de Groot, Menno Hoekstra, Frank van Loon, Nienke Stap en Tjepco Vrieswijk.

Draaiend Rad
Nieuw dit jaar is het draaiend rad. Deze activiteit is toegevoegd op verzoek van Berber Braaksma. Zij gaat in februari een aantal weken werken in een tehuis in Indonesië. Kinderen worden opgevangen door een Stichting. En hiervoor wil Berber geld inzamelen. Het rad is dus niet alleen sfeerverhogend, maar het is ook nog eens voor het goede doel en bovendien kun je prijzen winnen!

Tot 1 januari a.s.