St.-Anna in slotfase onderuit tegen Hoogezand

5 februari 2018 17:30

De thuiswedstrijd tegen Hoogezand leek zondag 4 februari jl. af te stevenen op een remise zonder doelpunten, maar in de laatste zeven minuten ging de thuisclub toch nog lelijk onderuit. Hiermee werd voor de tweede achtereenvolgende keer verloren. Met Stadspark als eerstvolgende tegenstander wordt het moeilijk om in Groningen punten te behalen, maar niets is onmogelijk. St.-Anna won immers de thuiswedstrijd met 4-2 van de Groningers. Ik bedoel maar.

In de ijzige kou schotelden de beide teams het publiek een boeiende wedstrijd voor. In de eerste helft golfde het spel heen en weer gepaard gaande met aardig combinatievoetbal. Qua grote kansen won St.-Anna de eerste helft met 2-1, maar daar koop je niets voor als daaruit geen doelpunt vloeit. In de 16de en in de blessuretijd kon Roar van Dellen de score openen. De eerste kans ging maar net voorlangs en de tweede werd goed gepareerd door de Hoogezand-doelman. Ook de ene kans van Hoogezand trof geen doel.

Na de rust nam Hoogezand het initiatief en was de gehele helft toch wel de bovenliggende partij; althans, de gasten waren vaker op de helft van St.-Anna te vinden dan andersom. Dit kwam ook doordat Hoogezand feller de duels aanging dan St.-Anna. Inderdaad, in de tweede helft kwam hetzelfde euvel aan het licht als de gehele wedstrijd van vorige week: felheid. Doordat Hoogezand dus feller was, waren veel spelers van St.-Anna vaak later bij de bal, zodat Hoogezand vaker in balbezit was. Bovendien wist St.-Anna de bal niet lang in de ploeg te houden, want de bal werd regelmatig verspeeld. Wat een verschil met de eerste helft…

Een punt leek het meest haalbare voor St.-Anna en dat punt moest dan ook gekoesterd worden. Hoogezand dacht daar echter anders over en sloeg in de slotfase toe door binnen vijf minuten tweemaal te scoren. De tijd was voor de thuisclub te kort om één doelpunt, laat staan er twee te scoren, zodat er, net als vorige week, met 0-2 werd verloren.

Als St.-Anna de felheid en combinatiespel tegen Stadspark op zondag 11 februari a.s. de gehele wedstrijd weet vol te houden in plaats van één helft, dan moet een goed resultaat er tegen de kampioenskandidaat Stadspark zeker inzitten.