Leerzame avond voor trainers en coaches

16 maart 2018 13:15

Woensdag 14 maart jl. was er avond voor trainers en coaches o.l.v. Hendrik Schiphof en Jan de Groot en was er een aantrekkelijk programma over video-analyse, training geven, coachen en VTON. Het was een leuke en leerzame avond.

Jan de Groot besprak de rode draad van het training geven en coachen en besprak met de trainers en coaches waar ze tegenaan liepen. Hieruit kwam naar voren dat het omgaan met groepen, tactiek en mentale training voor de toekomst nog wel meer aandacht kunnen krijgen.

Herman Kamminga die heel veel ervaring heeft met video-analyse liet de aanwezigen de mogelijkheden zien met beeldmateriaal en de vele voordelen. Onze club wil hier volgend jaar zeker mee aan de slag en er zullen vaste camera's komen die de wedstrijden kunnen opnemen.

Pieter Santema besprak het VTON-gedeelte en het blijkt dat heel veel trainers de app gebruiken en het een waardevolle manier vinden om hun trainingen samen te stellen. Er zijn ook weer nieuwe ontwikkelingen, waaronder de speler app waarbij de spelers zelf aan de slag kunnen met oefeningen.

Kortom een interessante avond voor iedereen.

Op de foto Herman Kamminga links en Pieter Santema rechts