Jeugdzaalvoetbal NW-Friesland

4 april 2018 17:15

De jeugdzaalvoetbalcompetitie van NW- Friesland is weer achter de rug. Het was dit seizoen een competitie met nogal wat strubbelingen.

Tekst: Piet J. Keizer

Deels door een aantal miscommunicaties bij de commissieleden zelf. En door de steeds kortere winterstop van de KNVB wordt het steeds moeilijker om data te vinden voor het jeugdzaalvoetbal op zaterdag.

Afgelopen seizoen hadden wij bijvoorbeeld ook zaalvoetbal staan op dagen dat de KNVB een inhaal/bekerprogramma had vastgesteld. Het gevolg was dat een aantal wedstrijden niet door kon gaan. Het blijkt een veel te onzekere situatie te zijn voor veel leiders en spelers. Dit gaan we dus het volgende seizoen niet weer doen. Dit betekent wel dat we nog maar een beperkt aantal uren kunnen aanvragen. En dan moeten we ook maar hopen dat de KNVB geen inhaalprogramma vaststelt op dagen dat het volgens de voetbalkalender wel winterstop is.

Door het beschikbaar zijn van minder speeldagen hebben we besloten dat de JO19 en JO17 niet meer in de zaal kunnen spelen. Er ligt een voorstel van AVC om met deze teams op een dag in de winterstop een 7 tegen 7 toernooi te laten spelen op het veld.

Gelukkig zijn de meeste wedstrijden wel doorgegaan. De winnaars bij de vv St.-Anna waren: MO17-St.-Anna 1, JO19-St.-Anna 2, JO17-St.-Anna 4, JO15-St.-Anna 4, JO13-St.-Anna 1, JO10-St.-Anna 1 en JO9-St.-Anna 2.

Vaantjes De laatste jaren komt het voor dat er leiders zijn die op de laatste speeldag geen vaantjes ophalen voor hun spelers. Hierdoor houden we steeds weer veel vaantjes over die op den duur weggegooid worden.

De winnaars bij de pupillen krijgen alleen een medaille. Bij St.-Anna zijn dat JO13-St.-Anna 1, JO10-St.-Anna 1 en JO9-St.-Anna 2.

Wanneer zij alsnog een vaantje willen hebben, dan kan dat. Deze kunnen afgehaald worden op de Westfrisestraat 20 in St.-Annaparochie   In september/oktober hoort u meer over de nieuwe competitie.