St.-Anna eenvoudig langs Amicitia

22 april 2018 18:45

In de tweede klasse K is er een aantal teams dat duidelijk te kort komt. Amicitia is daar één van en dat werd afgelopen zondag ook meer dan duidelijk, want zonder veel moeite wist St.-Anna in Groningen met 1-4 te winnen. Hiermee is St.-Anna officieel veilig.

Al snel werd duidelijk dat St.-Anna de veel betere ploeg was. Er ontstonden veel kansen, al moet er eerlijk bij gezegd worden dat in de beginfase Amicitia ook een paar mogelijkheden kreeg. In de 5de minuut bijvoorbeeld toen doelman Jort Kuiphof zijn doel uitkwam en tegelijk met een Amicita-speler de bal beroerde. Een lekke wedstrijdbal was het gevolg.

Hierna was het alleen St.-Anna wat de klok sloeg. Men kreeg veel kansen en het was wachten op een doelpunten van de gasten. Lang hoefde er niet gewacht te worden, want in de 8ste minuut was het Pieter Jan Plat die de bal het doel intikte, nadat de doelman de inzet van Jan Dirk Faber half pareerde: 0-1.

Vervolgens kreeg St.-Anna veel kansen om de stand uit te breiden, maar de bal ging er maar niet in. Totdat in de 32ste minuut Klaas Jan Bijlsma een foutieve terugspeelbal oppakte en beheerst 0-2 liet aantekenen. Dit werd tevens de eindstand.

Wat betreft de tweede helft gebeurde alles in het eerste kwartier. In de 50ste minuut was het Jan Dirk die de bal, na een goede voorzet van Roar van Dellen, panklaar kreeg aangereikt en kalm de 0-3 er inschoot. Drie minuten later was het Roar zelf die het net wist te vinden. In de 60ste minuut maakte de thuisclub 1-4.

Maar toen was de wedstrijd al gespeeld. Het laatste half uur kan afgedaan worden als zomeravondvoetbal op de middag. Naast de tussenstand was het warme weer en het hobbelige veld daar debet aan. Er gebeurde nog wel wat in de vorm van kansen, maar meestal was gezapigheid troef. Iedereen (de toeschouwers incluis) snakte op een gegeven moment naar het eindsignaal van scheidsrechter Van Dooren die een goede wedstrijd floot.

Zoals gezegd is St.-Anna door dit resultaat veilig en kan men de competitie vrijuit afmaken. Zondag 29 april a.s. speelt St.-Anna thuis tegen Forward. Deze club strijdt met MKV ’29 tegen rechtstreekse degradatie.