Klien Sjiet (195): Gore tweet, AH Wassenaar Voetbaldagen, vrouwen verliezen en fanatiek

7 mei 2018 7:30

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 18.

Tweet Dionne Stax
Vanaf maandag krijg ik van bekenden en collega’s regelmatig het bericht toegestuurd waarin Dionne Stax haar misnoegen kenbaar maakt over de gore tweet van iemand die dezelfde naam heeft als de columnist. Nou ja, heeft… Wellicht een schuilnaam. Natuurlijk heb ik er niets mee te maken, maar mijn naam wordt wel flink door het slijk gehaald. Tsja, mijn naam komt veel voor. Bij onze club ben ik ook niet de enige die zo heet.

AH Wassenaar Voetbaldagen
De AH Wassenaar Voetbaldagen beginnen maandag, maar de weersomstandigheden werken niet bepaald mee. Heel jammer allemaal. Dinsdag is het nog erger. Maar het gaat allemaal door, al wordt het programma hier en daar aangepast. Woensdagochtend bezoek ik deze Voetbaldagen. Het is nu gelukkig ideaal weer. De deelnemers genieten en dat is natuurlijk prachtig. Aan het einde van de middag wordt er een cheque met daarop € 1000 overhandigd aan Stijn uit Marrum die een hulphond nodig heeft, maar om die te krijgen kost veel geld.

Weg kampioenschap
Vrouwen 2 kan het kampioenschap waarschijnlijk vergeten. Op dinsdagavond speelt men in en tegen Noordbergum en verliest met maar liefst 8-1 van de concurrent waardoor het kampioenschap er niet meer inzit.

Stilte
De wereld wordt alsmaar vreemder in extreme vorm. Dacht je er pakweg tien jaar geleden niet over na als je op 4 mei twee minuten stil was en nu denk je tijdens de twee minuten niet alleen aan de gevallenen in de oorlog, maar ook of er een onruststoker is die zich ongewenst laat horen. En dan kondigt een paar dagen daarvoor een onverlaat aan dat hij op tijdens de twee minuten stilte 4 mei geluid zal produceren. In wat voor wereld leven we zo langzamerhand.

Bekerfinale
Geen bekerfinale voor Vrouwen 1. Zaterdag wordt het team met 4-0 naar huis gestuurd. Hoewel de finale niet wordt gehaald, is het halen van de halve finale toch een uitstekende prestatie.

Fanatiek
Zondagmiddag naar Ureterp alwaar het eerste in actie komt. Oerterp is deze dag beter dan St.-Anna en wint terecht. Opvallend aan de supporters van de thuisclub is dat ze zich behoorlijk laten horen en niet altijd even vleiend. Met name de grensrechter van St.-Anna, die altijd eerlijk is, moet het regelmatig ontgelden. Maar Jordy Miedema maalt daar niet om en doet gewoon zijn werk en blijft voor buitenspel vlaggen als het ook daadwerkelijk buitenspel is. Klasse, Jordy!

Tot de volgende week.