St.-Anna neemt in tweede helft ruim afstand van Forward

20 mei 2018 18:30

De laatste uitwedstrijd van dit seizoen voerde St.-Anna voor de vierde en dus laatste keer naar Groningen. Tegenstander aldaar was afgelopen zondag Forward. De belangen van deze wedstrijd waren voor de Groninger club veel groter dan die van St.-Anna, want de studenten kunnen nog rechtstreeks degraderen. Weten ze die te omzeilen, dan wacht de nacompetitie voor lijfsbehoud.

Beide clubs begonnen fel aan de wedstrijd, maar dat van St.-Anna was echter wel snel tanende. In die felle periode kregen de gasten een aantal kansen, maar een doelpunt leverde dat niet op. Hierna kreeg ook Forward een aantal kansen, maar het was hetzelfde liedje als St.-Anna: er werd niet uit gescoord.

St.-Anna begon slordig te spelen waardoor de thuisclub een tijdje een licht veldoverwicht kreeg, maar tot grote kansen leidde het niet. Hiertegenover stelde St.-Anna weliswaar een aantal kansen, maar tot een score kwam het niet.

Dat veranderde in de 36ste minuut, nadat Gerlof Glazema in het doelgebied de bal aangespeeld kreeg en alleen voor de keeper de bal in het doel deponeerde. De armen waren echter nauwelijks omlaag of Forward maakte alweer de gelijkmaker: 1-1.

Het was een rommelige eerste helft waarin beide teams meer doelpunten hadden kunnen scoren, maar het was alleen St.-Anna die dat deed. In de 43ste minuut was het Pieter Jan Plat die beheerst de bal in de verste hoek van de goal schoot. Dat was ook de ruststand.

Na rust nog een korte periode waarin de thuisclub ietwat tegenspartelde in de vorm van een paar behoorlijke kansen, maar nadat Jorn de Jong er in de 66ste minuut 1-3 van maakte, was de tegenstand van Forward meteen verdwenen.

De pijp was leeg bij Forward, zo mag je het ook stellen. Het lijkt erop dat ze dit seizoen iedere wedstrijd maar luchtinhoud voor één helft hebben. St.-Anna kon zodoende naar hartenlust aanvallen en scoren hetgeen men ook deed. Nee, het werden er geen tien, maar de acht werd wel gehaald. Doelpuntenmakers van de vierde tot en met de achtste goal waren Pieter Jan (2x), Gerlof (2x) en Johan Dijkstra, zodat de eindstand 1-8 werd.

Het streven van St.-Anna was het halen van het linkerrijtje, maar dat zit er niet meer in. De hoogst haalbare positie is de achtste positie waar het team nu ook staat. Om dit vast te houden, dient er zondag 27 mei a.s. thuis gewonnen te worden van Oerterp.