Gosse Koopmans wordt Lid van verdienste en Schelte Lep en Jan de Groot verlaten bestuur

18 september 2018 11:00

De jaarvergadering was zoals wij de laatste jaren gewend zijn: rustig. Ook de opkomst is wel eens hoger geweest.

Herkiesbaar
Op maandag 17 september jl. was het opvallendste punt toch wel de bestuursverkiezing. Er waren drie bestuursleden periodiek aftredend en allen herkiesbaar. Allen werden ook herkozen. Tot zover geen opvallende zaken.

Afscheid bestuursleden
Nee, die kwam er vlot achteraan, want zowel Schelte Lep als Jan K. de Groot traden tussentijds af. Schelte kwam in 2011 in het bestuur en heeft derhalve zeven seizoenen deel van het bestuur uitgemaakt. Verder stopt Schelte als hoofd materiaal. Deze functie wordt door Robert de Vries overgenomen. Wel blijft Schelte deel uitmaken van de sponsorcommissie.

Jan K. de Groot aanvaardde in 1998 een bestuursfunctie en na twintig seizoenen gaf hij begin dit jaar te kennen in september 2018 te stoppen als bestuurslid. Dit betekent echter niet dat Jan met alles stopt. Naast het bestuurslidmaatschap is hij weliswaar ook gestopt als leider van het eerste, het schrijven van wedstrijdverslagen en nog een paar taken, maar hij blijft aan als webredacteur en zal nog voor een groot deel de PR verzorgen. Tevens blijft hij zitting houden in de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’.

Gosse Koopmans wordt Lid van verdienste
Na dertien seizoenen actief te zijn geweest als secretaris van de Voetbaltechnische commissie, nam Gosse Koopmans na vorig seizoen afscheid van deze commissie. Het was een behoorlijk zware functie dat zich weliswaar hoofdzakelijk op de achtergrond afspeelde, maar niettemin Gosse veel tijd kostte. Maar Gosse deed en doet nog veel meer. Hieronder een overzicht van zijn vrijwilligerswerk voor onze club.

2000-2011 Jeugdkaderlid
2005-2018 Secretaris VTC
2008-heden Scheidsrechter
2009-2013 Grensrechter Zondag 1
2013-heden Grensrechter Zondag 2
2010-heden Kantinevrijwilliger
2012-heden Websiteredactie

Het bestuur heeft Gosse vanwege zijn vele activiteiten voor de club benoemd tot Lid van verdienste. Helaas kon Gosse Koopmans niet aanwezig zijn op de jaarvergadering. Maar iedereen was het erover eens dat de onderscheiding meer dan terecht was.

Rondvraag
In de rondvraag kwam de terechte zorg over het seniorenvoetbal ter sprake. In een paar seizoenen tijd zijn er twee seniorenteams op zondag ter ziele gegaan en na vorig seizoen ook het enige mannelijke seniorenteam op zaterdag. Vanaf dit seizoen is er echter een team op vrijdagavond, gevormd door spelers van zowel de zaterdag- als zondagafdeling. Ook is het bestuur druk bezig om oudere jeugdspelers te betrekken bij het seniorenvoetbal, zodat de stap minder groot wordt en de spelers alvast aan de seniorenvoetballers kunnen wennen. Zo trainen er al spelers van JO19 mee met de eerste selectie en is er vorig seizoen een team onder de 23 ontstaan en dit team gaat regelmatig wedstrijden spelen. Maar de toekomst van het seniorenvoetbal is op dit moment wel zorgelijk.

Net over 22.00 uur sloot voorzitter Ronald Riemersma de vergadering.