Vrouwen 1 pakt eerste periode

19 november 2018 18:15

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen laagvlieger The Knickerbockers VR2 op het programma.

St.-Annaparochie begint sterk aan de wedstrijd en drukt de tegenstander direct terug op eigen helft. Na ongeveer een kwartier wordt Femke aangespeeld met een tegenstander in haar rug, waarbij Femke goed naar binnen draait en de bal in de verre hoek krult. Waar iedereen bij St.-Anna denkt aan een doelpunt gaat op het moment dat Femke schiet de vlag van de grensrechter omhoog en wordt het doelpunt afgekeurd.

Na 23 minuten mag St.-Anna een corner nemen die voor de voeten van Aafke belandt. Ze schiet de bal uit de draai hoog in de hoek van de goal: 0-1. St.-Anna gaat door met aanvallen en wil de wedstrijd snel beslissen. Na 34 minuten stoomt Lisette op door het centrum van het veld en na een korte combinatie schiet Lisette de bal met een hard schot van de rand van het strafschopgebied in het doel: 0-2. St.-Anna ruikt nu bloed en jaagt na de aftrap direct op de bal waarbij een overtreding gemaakt wordt op Femke. De toegekende vrije trap wordt door Janneke hoog voor het doel gebracht en binnengekopt door Jildou: 0-3. De wedstrijd is nu beslist en St.-Anna speelt de wedstrijd uit tot de rust.

Na de rust is St.-Anna weer de bovenliggende partij, maar speelt het in een te laag tempo om echt een hoge score neer te zetten. In de 69e minuut is het Lisa die met een bekeken schot de eindstand op 0-4 bepaalt. Na deze treffer is de rest van de wedstrijd een formaliteit. St.-Anna vindt het wel goed zo en TKB kan niet beter. Na 90 minuten fluit de scheidsrechter af en behaalt St.-Anna de eerste periode! 's Middags blijkt dat een aantal concurrenten punten hebben laten liggen en loopt St.-Anna een paar punten uit.

Volgende week speelt Vrouwen 1 thuis tegen de nummer twee van de ranglijst: het op 3 punten volgende EKC VR1.