Vrouwen 1 laat 2 punten op de Korreweg liggen

3 december 2018 21:45

Na de afgetekende overwinning op EKC was de volgende horde naar 3 punten promovendus VVK uit Groningen.

Deze ploeg had tot dusver zeer wisselende uitslagen neergezet maar thuis wel van alles en iedereen gewonnen dus gewaarschuwd stonden we 16:30 aan de aftrap. Door het regenachtige weer, late tijdstip en op een slecht verlicht veld had je niet meteen het gevoel dit wordt een lekkere pot en eigenlijk was dit ook zo. Aan de inzet van beide kanten lag het zeker niet en af en toe waren er ook zeker mooie aanvallen, van ons voornamelijk, te zien maar doelpunten vielen er niet in de 1e helft. Lisette met een vrije trap en Jildou uit een hoekschop waren er dicht bij en ook Olga leek te gaan scoren maar werd, misschien wel onterecht, terug gefloten voor buitenspel. VVK's enige gevaar in de 1e helft was een schot dat vakkundig door Miranda gepareerd werd.

De 2e helft bijna hetzelfde beeld, een aandringend St.-Anna en een tegenstander die toch steeds meer de aanval zocht. Ook nu kon er niet doorgedrukt worden, de schoten van afstand net te dicht bij de keeper, de laatste pass net niet scherp genoeg en ook de afvallende ballen in en om de 16 vielen net niet goed. En als dat allemaal niet lukt dan is het oppassen dat je de goal niet tegen krijgt. VVK werd gedurende de 2e helft steeds brutaler en gevaarlijker en had in de laatste minuut van de wedstrijd de kans op de winnende. In een 1 tegen 1 situatie hield Miranda het hoofd koel en redde daarmee een dik verdiend punt. De tegenstander verdiende dit punt ook wel, op (iets te veel) inzet, dus al met al wel een terechte uitslag waar wij wel het meest het gevoel hadden dat er meer in had gezeten.

Nog steeds ongeslagen en 4 punten los van de nummer 2 spelen we zaterdag, de laatste voor de winterstop, 15:00 uur een thuiswedstrijd tegen laagvlieger Bolsward. Herbstmeister zijn we al maar het liefst houden we de punten voorsprong vast d.m.v. een overwinning.