JO17 rayonwinnaar en naar Finaledag KNVB zaalvoetbaltoernooi!

29 december 2018 9:45

De JO17 van vv St.-Anna heeft gistermiddag een geweldige prestatie neergezet door als winnaar uit de strijd te komen van de rayonfinales van het KNVB zaalvoetbaltoernooi. Nadat op donderdag de voorrondes waren gespeeld en Minnertsga, Berlikum, SJO DFC en Beetgum waren verslagen, volgde vrijdagmiddag de spannende finales van het rayon op het Kalverdijkje tegen onder meer de gerenommeerde clubs uit Leeuwarden die toch echt een paar klassen hoger spelen, sommige zelfs op divisieniveau.

Het team (onder leiding van Jurre Brouwer) dat bestond uit Chris Miedema, Job Roersma, Jelmer Bouma, Verry van der meer, Roan Bootsma, Finn Eekkerk, Albert-Ruben de Grijs en Jurre Bosch moest hierin aantreden tegen de JO17 teams de teams van Blauw Wit en Zeerobben. Na twee winstpartijen en 1 gelijkspel (en met vlagen geweldig voetbal en schitterende goals) werd op doelsaldo de finale gehaald!

Tegenstander in de finale was het tweede team van Blauw Wit. vv St.-Anna was in deze finale veel sterker dan Blauw Wit. Dit werd echter niet uitgedrukt in goals (onder meer de paal stond in de weg) want na de reguliere speeltijd was de stand 0 - 0. Hierna werden er meteen strafschoppen genomen. Echte mannen staan in dit soort situaties op. Zo ook bij St.-Anna. Job Roersma stopte maar liefst 4 van de 5 strafschoppen van Blauw Wit en Jurre Bosch hield zijn zenuwen goed onder controle door de laatste strafschop binnen te schieten. Geweldige winst dus voor het team!
Nu volgen de finales op 5 januari in Franeker tegen de andere rayonwinnaars uit Noord Nederland. Aanmoedigen? Eerste wedstrijd start om 13.20.