Inspiratieloos St.-Anna verliest kansloos met 0-6 van een oppermachtig LAC Frisia 1883

11 februari 2019 10:15

Voor St.-Anna stond voor zondag 10 februari de thuiswedstrijd tegen het aloude LAC Frisia 1883 op het programma. De uitwedstrijd werd destijds verrassend met 2-3 gewonnen en de verwachtingen waren bij de toeschouwers dus ook hooggespannen.

Tekst: Willem Hiemstra

De ploeg van trainer Duco Mulder zag er als volgt uit: in het doel Jort Kuiphof en verder Jari Braaksma, Geert Scheer, Erwin Riemersma, Jorn de Jong, Gerlof Glazema, Sytze Jorrit Jorritsma , Pieter Jan Plat, Harmen Visser, Melvin Hempenius en, Jan-Dirk Faber.

Al direct na het fluitsignaal namen de gasten het initiatief. Goed combinerend en agressief spelend werd St.-Anna in de verdediging gedrongen en dit zou de hele wedstrijd het geval zijn. St.-Anna kwam er niet aan te pas en het was dan ook geen wonder dat, na balverlies op het middenveld bij de gastheren, LAC Frisia 1883 in de vijftiende minuut de leiding nam 0-1.

Nadat Jort Kuiphof in de twintigste minuut bij een afstandsschot nog voortreffelijk redding had gebracht werd het na een half uur spelen toch 0-2 toen de bal uit een corner in het doel werd gewerkt en vier minuten later gleed doelman Kuiphof de bal uit een voorzet van de tegenstander in eigen doel, 0-3.

Het spel van St.-Anna bleef even triest als het weer en pas drie minuten voor het rustsignaal kreeg de doelman van de bezoekers het eerste schot op zijn doel te verwerken. Ruststand 0-3.

Na de rust eenzelfde spelbeeld. Al in de vierde minuut moest Gerlof Glazema, na een overtreding, op gezag van scheidsrechter Allan Schram met een rode kaart het speelveld verlaten. En met tien man kwam St.-Anna er helemaal niet meer aan te pas.

Tien minuten na rust werd het uit een vloeiende aanval 0-4, vijf minuten later zelfs 0-5. Hierna werd Geert Scheer vervangen door Corne Bosch, maar die kon niet voorkomen dat het vier minuten later ook nog 0-6 werd.

Ook de beste en actiefste speler bij de thuisclub, Harmen Visser, moest het veld ruimen ten gunste van Jurre Brouwer. Pieter Jan Plat, niet op de voorgrond tredend deze middag, onderging hetzelfde lot en Nebras Almansary mocht daardoor nog tien minuten komen opdraven.

Het laatste wapenfeit in deze wedstrijd was de rode kaart van aanvoerder Sytze Jorrit Jorritsma vijf minuten voor tijd na een opstootje nabij het stafschopgebied. Al met al een wedstrijd om snel te vergeten.