Video-Analyse

15 maart 2019 8:30

Het VTC bedenkt elk jaar plannen om de trainers, de spelers en de teams beter te maken en dit jaar is één van de speerpunten de video-analyse. De komende weken worden er wedstrijden opgenomen, leren de trainers hoe ze de wedstrijd kunnen analyseren en bespreken met het team.

De komende weken zullen jullie een aantal keren een hoogwerker in De Waaie zien staan en van daaruit wordt een aantal wedstrijden opgenomen door Jan Keizer die veel verstand heeft van filmen.

We doen dit voorjaar een pilot met de volgende teams: JO12-2, JO13-1, JO15, JO17, MO13, MO17 en Vrouwen 1.

Als de wedstrijden zijn opgenomen, leren de trainers o.l.v. Herman Kamminga uit Beetgumermolen hoe ze die beelden kunnen analyseren en bewerken op de computer, zodat er een mooie samenvatting ontstaat met de belangrijkste spelmomenten. Herman werkt hier al een aantal jaren mee; o.a. met profvoetballers.

Daarna worden de wedstrijden besproken met de teams.

Vanaf volgend seizoen is het de bedoeling dat er een vast camerasysteem in de lichtmasten komt die alle wedstrijden kan opnemen, zodat alle teams gebruik kunnen maken van de video-analyse.

Het VTC is erg enthousiast over deze video-analyse en ervan overtuigd dat trainers, spelers en teams er echt beter van worden.