Pezen in Peize voor St.-Anna 1

23 mei 2019 7:15

Is St.-Anna 1 na afloop van de uitwedstrijd tegen Peize veroordeeld tot het spelen van nacompetitie met als doel het behouden van het tweedeklassers hap of weet men zich zonder deze extra wedstrijden te handhaven?

Als St.-Anna wint van Peize, dan is men afhankelijk van het resultaat van concurrent Lewenborg. Met nog één wedstrijd te spelen, heeft de club uit Groningen één punt meer dan St.-Anna. Dit houdt in dat als Lewenborg niet wint en St.-Anna wel, laatstgenoemde club zich rechtstreeks heeft veilig gespeeld.

Speelt St.-Anna gelijk en verliest Lewenborg, dan komen beide clubs op gelijke hoogte, maar omdat het doelgemiddelde van St.-Anna beter is, dan zou handhaving van de Bildtse club een feit zijn.

Verlies voor St.-Anna betekent het spelen van nacompetitie om ook volgend seizoen in de 2de klasse uit te komen.

Maar vlak tegenstander Peize zeker niet uit. Ook deze club heeft grote belangen: of het wordt rechtstreekse degradatie of men weet nog nacompetitie uit het vuur te slepen. De thuisclub wil daarom hoe dan ook winnen.

Het wordt dus een interessante en mogelijk zenuwslopende wedstrijd daar in Peize. Het zou prachtig zijn als er zondag 26 mei a.s. veel supporters de reis ondernemen naar Peize om St.-Anna aan te moedigen.