VV St.-Anna in de line-up bij de vrouwen van SC Heerenveen

8 oktober 2013 19:30

Afgelopen vrijdag waren alle meiden van onze vereniging uitgenodigd om bij de thuiswedstrijd van de vrouwen van SC Heerenveen de line-up te verzorgen en ballenmeisje te zijn. Tegenstander in deze wedstrijd in de BeNe-League was het Belgische Club Brugge.

Om 18.00 uur vertrokken we vanaf De Waaie met 29 E-, D- en C-meiden richting Skoatterwâld, waar SC Heerenveen haar thuiswedstrijden afwerkt. Uit alles bleek dat iedereen er veel zin in had, en de meesten vonden het toch ook wel behoorlijk spannend!

Om 18.45 uur werden we in de kantine opgewacht, waarna een uitleg volgde over wat er precies stond te gebeuren. De elf jongste meisjes mochten zich in de thuistenues van SC Heerenveen hijsen, en de wat grotere meiden kregen de rode uittenues aan. Daarnaast liepen er nog drie meiden met het arbitrale trio mee het veld op. De grootste meiden fungeerden als ballenmeisjes.

Voordat we het veld op gingen, was er nog de gelegenheid om met Winny, de mascotte van de dames, te knuffelen en op de foto te gaan. Best grappig (en voor sommigen ook wel een beetje eng!), zo’n enorme knuffelbeer!

Even voor 19.30 uur was dan het moment aangebroken om het veld op te lopen. Vol spanning stonden de meiden keurig in een rij opgesteld om aan de hand van de speelsters het veld te betreden. Hierna stelden de speelsters zich in een rij op, met onze meiden gehurkt ervoor. Toen volgde uiteraard het Friese volkslied, dat door de aanwezige supporters luidkeels werd meegezongen. Hierna mochten de meiden van St.-Anna weer van het veld, en konden ze zich weer verkleden. Helaas helaas moesten de mooie pakjes weer ingeleverd worden.. ;)

De wedstrijd barstte hierna los. Onze meiden namen plaats op de redelijk gevulde tribune om de wedstrijd te bekijken. Niet iedereen kon de aandacht er even goed bijhouden, omdat er nog een activiteit op het programma stond! In de rust mocht er namelijk op de (reserve)keeper van SC Heerenveen geschoten worden!

Na één ronde waren er nog een stuk of 7 meiden over, die gescoord hadden. De bal ging nu een stukje achteruit, en ronde 2 volgde. De goede keeper pakte deze keer alle ballen, zodat een derde ronde nodig was. Het lukt Tialda als enige om nog een keer te scoren, zodat zij de winnaar werd! Als beloning kreeg zij een kleine voetbal, uiteraard van SC Heerenveen!

SC Heerenveen wist de wedstrijd met 4 – 0 te winnen (na een ruststand van 1 – 0), zodat de ploeg nu ongeslagen aan de leiding gaat in de BeNe League!

Onze meiden hebben een geweldige avond gehad! Vanaf deze plaats nogmaals een bedankje aan de ouders die voor vervoer (en support) gezorgd hebben!

klik hier voor de foto's