Klien Sjiet (211): Wedstrijdverslag, donatie ING, pin en 5de prijs

21 oktober 2019 17:00

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 42.

Wedstrijdverslag
Dat Jort Kuiphof goed kan keepen, weten we allang, maar dat hij ook schrijverstalent heeft nog niet. De geblesseerde Jort schrijft namelijk een uitstekend wedstrijdverslag van Dronrijp tegen St.-Anna. Mijn complimenten. Vooral doorgaan, Jort, met schrijven. Nu we het toch over het wedstrijdverslag hebben: sorry lezers, maar ik kan het niet laten. Vooropgesteld: ik heb niets tegen vv Dronrijp (al wekte ik die indruk wel in mijn vorige column, maar het is pertinent onwaar), maar ik heb ook niets mét vv Dronrijp. Ah, dus er komt weer iets kritisch. Inderdaad. Van iedere wedstrijd tot nu dit seizoen komt Dronrijp met een verslag, maar na de eerste nederlaag blijft een wedstrijdverslag achterwege. Als geen ander weet ik hoe het is om een wedstrijdverslag te schrijven als het eerste elftal van je club verliest. Het vergt dan discipline om toch met een verslag te komen. Het kan zijn dat deze reporter geen discipline heeft of dat hij juist afwezig was bij de wedstrijd. De reporter mag het zelf zeggen…

Donatie ING
Ronald Riemersma heeft ook dit jaar weer een aanvraag gedaan bij zijn werkgever ING voor een donatie van € 1000 aan onze club. Deze week krijgt Ronald bericht dat dit toegekend is! Uiteraard is de club hier heel blij mee en bedankt de ING voor deze geste.

GeldPi(j)n
Het pinapparaat… Tsja… Hoe zal ik het omschrijven… De laatste tijd heeft dit apparaat in de kantine kuren. Oftewel: regelmatig weigert de pin hetgeen te doen wat het moet doen. En dit betaalmiddel is onderhand niet meer weg te denken. De columnist neemt zelf ook geen contant geld meer mee. Maandag komt er iemand langs om onder andere hiernaar te kijken. Hopelijk dat deze monteur het euvel snel vindt, zodat de pin stabiel blijft werken. Maar helaas ondervind ik vrijdagavond zelf dat er weer een storing is. Uiteindelijk kan ik pinnen, maar hiervoor is wel weer een reset van het apparaat nodig.

Vijfde prijs
Beter nieuws, althans voor mij: de columnist wint eindelijk weer eens een prijs op een klaverjasvond. Sinds een aantal jaren doe ik weer mee na jaren niet deelgenomen te hebben. Destijds won ik regelmatig een prijs, werd zelfs een keer clubkampioen, maar na mijn rentree wilde het maar niet vlotten. Tot deze vrijdagavond dus. De vijfde prijs om precies te zijn. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik de laatste ronde stokzitter ben waardoor voor de derde ronde het gemiddelde van de eerste en tweede keer is genomen, maar ik sta eindelijk op de kaart. Als Piet Keizer mijn naam noemt als prijswinnaar ben ik uiterst verbaasd, want zo’n hoge score heb ik niet, denk ik zelf. Hoog genoeg echter om het vleespakket, stikstof vrij, in ontvangst te nemen.

Concentratie
Even een nieuwe alinea, want anders wordt die andere alinea zo lang. Waar waren we gebleven? O ja, prijs in ontvangst nemen. Mij blijven concentreren is nooit mijn sterkste punt geweest, maar de derde ronde is altijd het meest lastig. Je hebt al twee rondes uiterst geconcentreerd gespeeld en ook het aantal biertjes stijgt gestaag. En dan word je deze vrijdagavond bovendien uit je concentratie gehaald tijdens de binnenkomst van de speelsters van de diverse Vrouwen 30+-teams. Dan moet ik mij even herpakken, zoals een ‘topsporter’ betaamt.

JO15-1
Zaterdag zijn er veel thuiswedstrijden afgelast waardoor er niet veel wedstrijden in ‘De Waaie’ overblijven. JO15-1 speelt voor de beker tegen Leeuwarder Zwaluwen. De Leeuwarders zijn fysiek sterker, maar St.-Anna is behendiger en combineert beter. Uiteindelijk wint St.-Anna met 4-3. Wel mooi trouwens hoe Frank Oosterhaven en Rudolf Koopmans elkaar aanvullen. Frank is de aanwezige man, druk aan het coachen, terwijl Rudolf juist de rust zelve is en heel goed kan relativeren. Daarom passen beide mannen ook zo goed bij elkaar.

Thor
Zondagochtend duik ik even in de thuisresultaten tegen Thor. Die spreken niet in ons voordeel: Thor is viermaal bij ons op visite geweest en won daarvan tweemaal. In 1989-1990 werd het zelfs 0-7 voor de club uit Lippenhuizen. Maar deze zondag wint St.-Anna met maar liefst 9-1. Tussen beide ploegen zit een paar klassen verschil in kwaliteit. Thor hapt voortdurend naar adem. Al snel wordt duidelijk dat St.-Anna gaat winnen, de vraag is alleen met hoeveel. Uiteindelijk wordt het 9-1. De columnist houdt altijd twitter en LiveUitslagen bij wat betreft de tussenstand van de wedstrijd en voor mij is het daarom dit seizoen tot nu toe ook flink aanpoten. Zondag klauter ik tienmaal op social media om de tussenstand aan te passen.

Adelaarsklassement
Mede daarom is het na afloop lekker toeven in de kantine. Op een gegeven moment komt Jorn de Jong bij mij om te proberen alsnog een doelpunt op zijn naam te krijgen waarvan wij achter het doel hebben besloten dat het een eigen doelpunt is. De bal wordt namelijk door een Thor-verdediger licht van richting veranderd. Dus een eigen doelpunt. En hoe graag ik het Jort ook gun, je moet altijd resoluut zijn. Dus het blijft een e.d. Maar wie schetst mijn verbazing als ik later op de avond nog even de uitslag en doelpuntenmakers bekijk op LiveUitslagen. Daar is het eigen doelpunt veranderd in een doelpunt van Jorn. Kijk, en zo werkt het dus niet. Mocht iemand over doelpuntenmakers twijfels hebben of ik heb een fout gemaakt, neem dan contact met mij op, maar ga niet eigenhandig de doelpuntenmaker wijzigen. Ons ‘adelaarsklassement’ (topscorerslijst allertijden) moet wel kloppen natuurlijk. Zullen we dat met elkaar afspreken?

Tot de volgende week.