Dropskot (7)

28 oktober 2019 17:30

Paul Feenstra vertelt in zijn column over zijn belevenissen op sportpark ‘De Waaie’, maar ook daarbuiten.

Kampioen
Na de eerste competitiewedstrijd van het Zondag 1 schreef ik dat het eerste glorieus kampioen zou worden. Bij deze voorspel ik dat wij, uit bij Read Swart, op 19 april 2020 om 15.47 uur met de kampioenschaal omlopen. Tja, Nostradamus en Pietje Paulusma, dat is pas een echte voorspelling.

Gehoord & gezien
Nadat zondag alle wereldse- en andere voetbalzaken aan de bar waren opgelost
was het tijd voor meer serieuze zaken. Of er nog roddels waren? Nou en of... Dat huis tegenover de Aldi is verkocht aan een hele mooie sterke homofiele stukadoor uit Berlikum. En iemand anders kon met heel veel zekerheid vertellen dat er in het pand van Wetting een koffieshop met een wiskeystokerij zou komen. En nog iemand anders beweerde dat Elza Dijkstra van een andere planeet komt. Nou moet je natuurlijk heel veel roddels met een korreltje zout nemen, maar dat van Elza valt natuurlijk niet te ontkennen.

Marsmannetje
Zaterdagmorgen negen uur is er paniek in ‘De Waaie’. De JO11 staat op het punt te vertrekken naar de boot van Terschelling. Ze hebben maar elf man op papier te staan, maar dat is natuurlijk precies genoeg om te voetballen. Terschelling is toch iets speciaals en daarom zijn er in plaats van vijfhonderd wel duizend appjes verstuurd afgelopen week. Toch ontbreken er nog twee spelers. Leider Tjamme Valk belt de eerste op met de vraag waar hij blijft. “O…??”, is het antwoord, “ik meende dat we om 13.00 uur thuis moesten voetballen.” GRRRRR... rustig blijven, Tjamme. Dan de tweede maar bellen. “O…??”, is wederom het antwoord, “ik zit nou in Frankrijk, maar kom vanavond weer thuis. Ik meende trouwens dat de wedstrijd op zondag was.” Ik zeg: UFO's bestaan!! Gelukkig worden er net op tijd nog twee andere knapen opgetrommeld en worden de drie punten meegenomen naar St.-Anna.

Zaalvoetbal
Al duizenden jaren wordt er op dinsdagavond om 20.30 een uurtje gezaalvoetbald in de sporthal. Iedereen mag meedoen, mááár je moet wel last van iets hebben. Zoals ouderdom of zoiets. Versleten heupen, knieën en oren mag ook. Natuurlijk mag je ook slechtziend zijn. Wij zijn altijd met een man of tien, dus je bent van harte welkom.

Dropskot
Ik heb nog veel meer dropskotten op mijn viltje te staan en ik zou het nog over Eastermar hebben, mááár helaas, dan doen we volgende week dan maar. O ja, nog één ding, heel snel dan. Tip vd week: Als kerels aan het pissen zijn bij de urinoirs moeten ze hun leuter proberen boven de pisbak te houden. En er dus niet voor gaan staan. Want dan komt alle urinezuur op de grond liggen en echt dat is hééél goor. Lukt dat niet ga dan lekker op een pot zitten, daar is echt helemaal niks mis mee.