St.-Anna 1 en Vrouwen 1 door op OFK zaalvoetbal

9 januari 2020 7:15

Ook dit jaar zijn St.-Anna 1 en Vrouwen 1 door naar de finaledag op het Open Friese Kampioenschap (OFK) zaalvoetbal in Franeker. Deze finaledag is op zaterdag 11 januari a.s.

Vrouwen 1 kwam op dinsdag 7 januari jl. in actie. Gewonnen werd er van Ternaard (1-0), Sneek Wit Zwart 2 (3-1), Franeker 2 (9-0) en Burgum (3-1). Ook zvv Nieuw Roden 2 won alle wedstrijden. Hierdoor plaatsten beide ploegen zich voor de finaledag. De laatste poulewedstrijd ging derhalve tussen St.-Anna en Nieuw Roden met als inzet de poulewinst. Hierin verloor St.-Anna met 2-0.

Op woensdagavond 8 januari jl. was het de beurt aan het eerste elftal van onze vereniging. Anders dan de uiteindelijke eindstand doet vermoeden, was het tot en met de laatste poulewedstrijden ongemeen spannend met vier kanshebbers voor de eerste twee plaatsen in de poule hetgeen recht geeft op de finaledag van aanstaande zaterdag. St.-Anna had aan een punt genoeg, maar won de wedstrijd  met 2-0. Hierdoor eindigde men als tweede. Er werd gewonnen van Wardy (2-0), VVI (1-0), VVT (3-0) en Foarút (2-0). Tegen Birdaard werd er met 1-0 verloren.

St.-Anna 1 speelt zaterdag 12 januari a.s. om 10.21 uur de eerste wedstrijd in de poule op de finaledag en Vrouwen 1 om 10.55 uur.