Laatste nieuws over hervatten trainingen

28 april 2020 11:00

Zoals aangekondigd beginnen we deze woensdag, 29 april, weer met de trainingen. Inmiddels hebben we de gemeente ingelicht en hebben we voorzorgsmaatregelen getroffen om de trainers in staat te stellen om op een veilige manier de trainingen te kunnen geven.

Via deze pagina vindt je steeds het laatste nieuws.

Nieuw toegevoegde informatie (28 april 2020):

• Praktische tip: aangezien de kleedkamers niet beschikbaar zijn, kan er dus ook geen gebruik worden gemaakt van de toiletten. Ga dus thuis nog even naar het toilet voordat je naar de training toe gaat.
  • Zowel voor spelers, trainers als ouders/voogden: gebruik je gezond verstand. Niet alles is in richtlijnen of regels te stoppen...
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voorafgaand aan je eigen training op het complex om onnodige drukte te voorkomen.
  • Hou je aan de algemene richtlijnen van de overheid (niezen in je elleboog, handen wassen, thuisblijven bij klachten etc.)
  • Ook niet-leden kunnen deelnemen. In deze tijden zijn we er voor ALLE kinderen en jongeren. Niet-leden die mee willen trainen kunnen een email sturen naar [email protected] en dan zullen we kijken waar deze persoon het beste mee kan trainen.
  • Er zijn desinfectiemiddelen beschikbaar in het ballenhok voor de trainers om materiaal dat gebruikt wordt te reinigen.
  • vv St.-Anna houdt zich aan het protocol dat is opgesteld door NOC/NSF. Dit protocol is te bekijken via:  https://nocnsf.nl/sportprotocol
  • Trainers communiceren zelf met hun groep/team over het doorgaan van en de invulling van de trainingen.
  • Stichting de Waaie zal nieuwe borden plaatsen op het complex die in overeenstemming zijn met de versoepelde regels.
  • Naast de VTC (voetbaltechnische commissie) van vv St.-Anna heeft ook de eigenaar van de voetbalvelden (Stichting de Waaie) de bevoegdheid om  bij overtreding van de regels de training te stoppen en eventueel in het vervolg te verbieden.

Zelf tips die je wilt doorgeven? Email deze naar [email protected]

Belangrijk informatie aangaande de trainingen voor vv St.-Anna

Hieronder hebben we uiteengezet hoe wij de hervatting van de trainingen vorm gaan geven. De informatie heeft betrekking op het volgende:

• Voorwaarden voor het hervatten van de trainingen
    • Hervatting voor teams teams t/m JO13* en MO13*
    • Hervatting voor teams JO15 t/m JO19, MO15 en MO17
    • Hervatting keepertraining
    • * De KNVB heeft bevestigd dat de JO13 en MO13 ook vallen onder de categorie teams waarbij de 1.5 meter afstand niet hoeft te worden nageleefd.

Voorwaarden voor het hervatten van de trainingen

Voor ALLE trainingen geldt:

• Trainingen worden hervat vanaf 29 april 2020.
      • Trainers kunnen de materialen ophalen uit het materiaalhok. Slechts 1 persoon per keer mag gebruik maken van het materiaalhok.
      • Het is uiteraard aan de spelers/speelsters (of zijn/haar ouders/voogden) om te bepalen of de betreffende speler/speelster al dan niet deelneemt aan een training. Het staat iedereen vrij om daar een eigen afweging in te maken!
      • Hetzelfde geldt voor de trainers. Zij zijn niet verplicht om de trainingen te geven, indien er vanuit de trainers bezwaren zijn dan zal worden gekeken of er een vervanger gevonden kan worden.
      • Ouders staan niet langs de lijn om te kijken naar de training.
      • De trainingen worden gehouden op het normale tijdstip van het betreffende team. Zie eventueel het trainingsschema.
      • Trainers houden 1,5 meter afstand van de spelers/speelsters, ook voor de teams tot en met JO13/MO13. Spelers/speelsters uit de teams tot en met JO13/MO13 hoeven de 1,5 meter afstand van elkaar niet in acht te nemen.
      • De kleedkamers blijven op slot en kunnen dus niet gebruikt worden.
      • Er mag niet gedoucht worden na afloop van de trainingen. De spelers/speelsters douchen thuis.
      • Spelers/speelsters, ouders/voogden en trainers verlaten het trainingsveld en het complex meteen na afloop van de training, er wordt niet ‘rond gehangen’.
      • Door bovenstaande regels in acht te nemen kunnen we weer los gaan op het veld en in ieder geval de trainigen hervatten.
      • De VTC heeft de bevoegdheid om bij overtreding van de regels de training te stoppen en eventueel in het vervolg te verbieden.

Hervatten trainingen voor teams tot en met JO13/MO13

• Voor deze trainingen geldt dat de spelers/speelsters de verplichten 1,5 meter afstand tot elkaar niet in acht hoeven te nemen, conform de richtlijnen van de overheid. De trainer houdt echter wel de 1,5 meter afstand in acht ten opzichte van de spelers/speelsters.
      • Spelers/speelsters komen zelfstandig naar de trainingen of worden door ouders gebracht. Ouders blijven niet kijken bij de training.

Hervatten trainingen voor teams met spelers tussen 12 en 18 jaar

• Voor de teams JO15 tot en met JO19 en MO15 tot en met MO17 geldt dat de 1,5 meter regel wel van toepassing is. Dit betekent dat er geen duels aangegaan kunnen worden en bijvoorbeeld geen partijen kunnen worden gespeeld.
      • Het is aan de betreffende trainer om te bepalen of trainingen voor zijn/haar team kunnen worden hervat en of er voldoende oefenstof is om dit vorm te geven. Uiteraard kunnen bepaalde trainingselementen zoals afwerken op doel, pass- en trapoefeningen en het werken aan de conditie prima paatsvinden.
      • Trainers zijn vaak creatief en kunnen vast heel leuke en leerzame stof verzinnen en toepassen.
      • Ook hier is het niet de bedoeling dat er mensen langs de kant gaan staan kijken.

Hervatten keepertraining

• Keepertraining kan worden hervat, tenminste zolang de deelnemende keepers maximaal 18 jaar oud zijn.

Met z’n allen krijgen we het vast voor elkaar om dit alles zo goed mogelijk te laten verlopen!

Vragen? Neem contact op op met [email protected]