Wij zijn jarig! Op naar de negentig!

22 mei 2020 6:45

De vv ‘St.-Annaparochie’ is op 22 mei 1931 in het café van Klaas D. Broekens (Van Harenstraat 54) opgericht. Inderdaad, vandaag precies 89 jaar geleden. Verantwoordelijk hiervoor zijn Dirk Sloep, Gjalt Hoekstra, Sybren de Koe, Klaas de Jong, Johannes Blanksma, Klaas de Boer en Klaas D. Broekens.

Natuurlijk zijn er meer mensen bij betrokken, zoals bijvoorbeeld Arjen van der Ploeg en Sierd P. Tuinstra, maar de voornoemde namen vormden het eerste bestuur van onze club.

Volgend jaar bestaat de club dus negentig jaar en dat is een erkend jubileum. Dit dient natuurlijk gevierd te worden. Inmiddels is er een jubileumcommissie in het leven geroepen. Deze commissie bestaat uit Jantine Boterhoek, Jan K. de Groot, Harm Jensma, Frank van Loon, Trynke Meijer en Carlien Schouman. De coronacrisis zal toch hopelijk geen roet in het eten gooien…?