Nou motstou ’s kike! Der staanstou ok nag op! (12)

14 juni 2020 8:00

Iedere week plaatst de webredactie een foto uit het archief. Dit kan van alles zijn. Als het maar met de voetbalclub te maken heeft.

Deze week een foto van de allereerste bezetting van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’ (kBK). Deze foto is genomen op 11 maart 1989 tijdens het allereerste optreden van deze groep bestaande uit leden van de voetbalclub.

V.l.n.r.: Jan Willem Verhagen, Johan van der Bent, Rin Westra, Douwe Zwart, Greetje Schouten en IJde Stienstra.

In 1990 volgde nog eens een spetterend optreden en in 1991 schoof men nog even aan tijdens de jubileumrevue van de club, maar daarna bleef het lang stil. Totdat Douwe Zwart en Jan de Groot in 2003 in gesprek raakten over de kBK. Jan zwengelde het onderwerp aan, terwijl Douwe met het idee van de Nieuwjaarsreceptie kwam.

De eerste keer dat er tijdens de Nieuwjaarsreceptie werd opgetreden was op 1 januari 2004. Op Douwe na ontstond er een nieuwe samenstelling in vergelijking met 1989 en 1990: Mina Dijkstra, Jan de Groot, Menno Hoekstra, Tjepco Vrieswijk, Hessie Westra en Douwe Zwart.