Nou motstou ’s kike! Der staanstou ok nag op! (13)

20 juni 2020 15:45

Iedere week plaatst de webredactie een foto uit het archief. Dit kan van alles zijn. Als het maar met de voetbalclub te maken heeft.

Deze week een foto van het eerste elftal midden jaren negentig. Dit team had de eigenschap dat men vaak drie helften de bovenliggende partij was. Naast het feit dat het een uiterst kwalitatief goed team was, kon men er na afloop van de wedstrijd in de kantine ook wat van! Wie van de toenmalige selectie herinnert zich niet het vaste ritueel van doelman Ulrik de Vries zodra het team bij de tegenstander van die dag aankwam: “Hé, jonges, se hewwe hier flessys!” Of: “’t Bier kost hier maar fl. 1,50!”

Staand v.l.n.r.: Ulrik de Vries, Bert van Kooten, Dirk Andringa, Rudy Fopma, Jan de Vries, Frank van Loon, Abe Kooistra, Wietse Jan Dijkstra, Sieb Miedema en Coos van Kooten. Gehurkt v.l.n.r.: Dirk J. Keizer sr., Gerrit Kuiken, Bert Hollander, Ritske Reitsma, René Postma, Ytzen Hiemstra, Robert de Vries en Atte Keizer.