Update coronamaatregelen

16 december 2020 9:15

Het kabinet heeft maandagavond 14 december jl. aangekondigd dat Nederland voorlopig t/m 19 januari 2021 in ‘lockdown’ gaat om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Voor het voetbal betekent dit op hoofdlijnen:

Alleen jeugdteams (dus t/m JO19) mogen in teamverband blijven trainen op sportpark 'De Waaie’. De kleedkamers zijn gesloten en er mag dus na de training ook niet gedoucht worden. Mochten hier nog wijzigingen of aanvullingen uitkomen, dan leest u dat op deze website.

Protocol

Op deze pagina houdt vv St.-Anna de laatste stand van zaken bij omtrent de geldende regels op sportpark de Waaie in het kader van de corona maatregelen.

Naar aanleiding van de maatregelen die de overheid heeft opgelegd, heeft de coronacommissie overleg gehad over de specifieke invulling van deze maatregelen bij de voetbalvereniging. Uiteraard hopen wij (samen met waarschijnlijk iedereen) dat we snel weer terug kunnen naar een situatie waarbij publiek gewoon bij de wedstrijden kan zijn en iedereen gezellig een biertje kan drinken in de kantine. Tot die tijd moeten we zo goed als het kan omgaan met de maatregelen en er het beste van maken. Bijgaand hebben we daarom de belangrijkste zaken opgenomen. Uiteraard kan dit nog wijzigen door nieuwe informatie of aanpassing van de maatregelen.

Algemeen:

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Volg de algemene hygiëne regels die alom bekend zijn.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Aanspreekpunt voor gemeente en andere belanghebbenden is de corona commissie: [email protected]. Deze commissieleden vormen ook de coördinatoren voor de vv St.-Anna.
  • EHBO koffer is aanwezig in de kantine. Deze is gesloten voor algemeen gebruik maar is toegankelijk voor wedstrijdsecretariaat en calamiteiten. Een AED is aanwezig en hangt aan de zijkant (buiten) van het sportcomplex.
  • Voetballers die klaar zijn met hun eigen  training worden gezien als toeschouwers. Zij dienen de sportaccommodatie na de sportactiviteit zo snel mogelijk te verlaten.
  • Volg de aanwijzingen op van de aanwezige bestuurs- en corona commissieleden

Toegang kantine:

• De kantine is tot nader order gesloten.

Trainingen:

• Er is geen publiek toegestaan tijdens de trainingen.
  • Jeugdteams t/m JO19/MO17 mogen buiten trainen. Volwassenen alleen in groepjes van 2 personen en volgens de richtlijnen van de KNVB.
  • Leiders en team managers zijn niet aanwezig bij trainingen. Alleen de trainers en de spelers.
  • Jeugdleden die naar de training worden gebracht, worden bij de ingang van het park afgezet.
  • Kleedkamers zijn gesloten.
  • Als ondersteuning noodzakelijk is bij de sportactiviteit van een sporter dan is het toegestaan om één ouder/verzorger op de sportlocatie aanwezig te laten zijn. Voor deze persoon geldt ook dat het daar geldende protocol nageleefd moet worden.

Toezicht:

• Bestuursleden van Stichting de Waaie en vv St.-Anna kunnen mensen de toegang tot het sportpark ontzeggen indien de situatie daarom vraagt.
  • Om te zorgen dat niet alle verantwoordelijkheid terecht komt bij een beperkte groep vrijwilligers uit de besturen, kan de corona commissie andere vrijwilligers vragen bij het toezicht te assisteren of om een andere rol te vervullen in de gang van zaken rondom het kunnen laten functioneren van de voetbalvereniging.

Thuiswedstrijden

• Alle wedstrijden zijn voorlopig verboden.
  • Jeugdteams mogen onderling wedstrijden organiseren (geldt voor de teams t/m JO19/MO17).

Uitwedstrijden

• Alle wedstrijden zijn voorlopig verboden.

Kledingspreekuur en inloopavonden fysiotherapie

• Beide zullen tot nader order niet plaatsvinden.

Binnensport/zaalvoetbal:

• Alle wedstrijden, trainingen en het Oudejaarstoernooi zijn voorlopig verboden, ook voor de jeugd.