Dropskot (28)

23 december 2020 14:00

Paul Feenstra vertelt in zijn column over zijn belevenissen op sportpark ‘De Waaie’, maar ook daarbuiten.

Toekomst
1) En waarom mochten de senioren in De Waaie niet buiten gewoon trainen? Terwijl u wist, dat het virus zich buiten nauwelijks verspreid en trainen goed voor lijf en geest is.
2) Waarom mocht de plaatselijke kroegbaas niet een tiental stamgasten uitnodigen om de "feestdagen" toch nog een beetje normaal door te komen, terwijl de supermarkten overvol waren met zombies die allemaal niet-werkende mondkapjes droegen.
3) Hadden al die rellen en het vandalisme niet kunnen worden voorkomen om gewoon de jeugd op oudjaarsavond hun vuurwerk te gunnen, omdat ze hun al bijna een jaar dood vervelen?
4) U had toch gewoon al die kerstreclames/films kunnen verbieden met al die zogenaamde vrede-op-aarde-families, terwijl u wist dat ze toch niet bij elkaar konden komen met de kerst, sterker nog: zelfs niet eens op de nieuwjaarsreceptie in De Waaie!
Ik dacht, ik verveel mij toch, dus schrijf ik alvast even wat vragen op voor de parlementaire enquête in het jaar 2026. Hmmmm.....moet ik natuurlijk niet dat papiertje kwijtraken.

SINTinannaparochie
Het moest er natuurlijk eens van komen, maar Sinterklaas is dood. Vreselijk natuurlijk. Ik mag wel zeggen dat, ondanks het enorme leeftijdsverschil, de Sint en ik goede vrinden waren. Maar ja, wie kan dat, behalve de kick-out kneusjes niet zeggen. Om niet in een karikatuur te veranderen, besloot de Sint jaren geleden zich na 6 december te verkleden als Bram v.d. Vlugt. Om vervolgens elk jaar in november weer terug te keren met een grote baard en mijter. Zo belandde Brammetje midden jaren '80 ook een keertje in café de Stadhouder alwaar het roemruchte 4de elftal op hem wachtte. Pepernoten, marsepein en heerlijke kopstoten maakte het feest compleet. Halverwege de avond nam de pikzwartrooiePiet zijn taak iets wat te letterlijk en begon zijn suikergoed wel heel erg hard te gooien en deed de roe nog harder zijn best. Na dat Sinterklaas nog een paar uur later zijn laatste versnaperingen achterover had gegooid en zijn baard weer had goed getrokken, vertrok hij in een zeer goed humeur weer naar buiten. Dat goede humeur duurde overigens niet zo heel erg lang, omdat het paard in volle galop over de Stadhoudersweg vloog met de Sint er achteraan. Legendarische avond. De echte Sinterklaas is dood, leve Sinterklaas!

Osi
Liepen we van de week even door de Wielepôlle, dacht ik, zó... Hier kan Walt Disney nog heel wat van leren. Vroeger was de Wielepôlle gewoon een echte achterbuurt met voetbalvereniging OSI '78 als dieptepunt. Oké, er zijn ook leuke verhalen bekend, maar goed beschouwd was het er natuurlijk een asociale bende. Maar nu liep ik er weer, en echt de buurt is gewoon mooi opgeknapt. Echt een volkswijk en daar is helemaal niks mis mee. Miljoenen lichtjes, leuke zangeres die ook nog zingen kon, leuk sfeertje, een kerststal en een ploeg mannen met een tree'tje schulten bräu in de handen. Tja... zo zou kerst altijd moeten zijn. Houd moed landgenoten de kortste dag is voorbij!