Indeling KNVB Regiocup bekend

12 april 2021 20:30

Afgelopen week heeft de KNVB de indeling van de Regiocup voor de jeugdteams bekend gemaakt. Deze week volgt waarschijnlijk de indeling van de senioren. De Regiocup is in het leven geroepen omdat de reguliere competities vanwege corona zijn stilgelegd en niet kunnen worden afgemaakt. Bij de Regiocup kunnen de teams - op korte afstand van elkaar om de reisbewegingen te beperken - zo toch nog een aantal wedstrijden spelen.

Het is nog niet duidelijk of er überhaupt weer wedstrijden mogen worden gespeeld tegen andere verenigingen. Op dit moment mag er vanwege het coronavirus alleen maar getraind worden en mogen spelers tot 27 jaar onderlinge oefenwedstrijden spelen. De regering moet nog bekend maken of de maatregelen op het gebied van sport versoepeld kunnen worden. De KNVB heeft hoop dat in mei kan worden gestart met de Regiocup. Die zou dan doorlopen tot eind juni.

De poules bestaan hoofdzakelijk uit zes teams, in enkele gevallen uit vier teams. Ze zijn te vinden op de website van de bond www.voetbal.nl of de gelijknamige app. De KNVB geeft aan zoveel mogelijk rekening te hebben gehouden met reisafstanden. Deze wil de bond zo beperkt mogelijk houden in verband met corona.

Hou voor de laatste ontwikkelingen rondom de Regiocup de site van de KNVB in de gaten: https://www.knvb.nl/regiocup

KNVB_Regiocup.jpg