KNVB zet streep door Regiocup voor senioren

6 mei 2021 15:00

De KNVB heeft besloten dat de Regiocup voor senioren, de korte alternatieve regionale competitie, niet meer doorgaat. De voetbalbond geeft aan dat er te weinig tijd is om het toernooi te kunnen spelen nu de overheid de mogelijke versoepelingen van de coronamaatregelen naar 18 mei heeft doorgeschoven.

Volwassenen van 27 jaar en ouder mogen in elk geval tot 18 mei niet als team trainen, alleen in groepjes van vier. Om verantwoord wedstrijden te kunnen spelen, is een periode van twee tot drie weken nodig om wedstrijdfit te kunnen worden. In dat geval kan de KNVB Regiocup op z’n vroegst in het weekend van 5/6 juni starten. Voor een toernooivorm blijft er dan te weinig tijd over aangezien de zomervakantie in regio Noord op 10 juli van start gaat en er in de zomer op veel sportcomplexen veldonderhoud nodig is.

De bond houdt de optie om de Regiocup voor de jeugd te laten spelen nog wel open.