Klien Sjiet (256): Geen lintje, geen regiocup en bekende brievenbussen

9 mei 2021 14:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 18. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Geen lintje!
Eigenlijk zou ik na de column van vorige week terstond moeten stoppen. Op het hoogtepunt. Want tsjonge, jonge…. Ik had wel iets verwacht van mijn grap over het krijgen van een lintje, maar dit overtrof al mijn verwachtingen. Het begon allemaal met de reacties van Okke van der Kamp en Reinoud Hoekstra op facebook waarna iedereen mij vervolgens feliciteerde met mijn lintje. Maar ik heb dus helemaal geen lintje gekregen! Verderop in de column van vorige week stond namelijk dat het een grap was. Veel mensen hebben dit blijkbaar niet gelezen, maar zijn op de reacties op facebook afgegaan. Je mag hoe en dan wel spreken van een meer dan geslaagde grap. Ik ontving veel felicitaties. Van mijn neef en nicht bijvoorbeeld die ik al een hele tijd niet heb gezien. Mooi nou? Over mooi gesproken: zelfs het mooiste meisje van de klas uit mijn MAVO-tijd feliciteerde mij. Hoewel het dus een grap was, waardeer ik alle reacties en bedank ik iedereen voor de felicitaties.

Geen regiocup
Moest dit nu werkelijk zolang duren? De vraag stellen is hem meteen beantwoorden, zo lijkt het met de vorige zin. Iedereen wist dat het niets zou worden met de regiocup, maar dat had de KNVB wel veel eerder kunnen bekendmaken. Nu was er nog lang de hoop dat het alsnog doorgang zou gaan vinden, maar donderdag maakt de KNVB een eind aan alle onzekerheid. Natuurlijk, iedereen had al zo’n gevoel, maar zolang het niet afgeblazen wordt, is er hoop.

Bekende brievenbus
Sinds vorig jaar zit ik in de redactie van het dorpsblad. Dit magazine komt eenmaal in het jaar uit en dat is deze week. Ik heb ook een wijk toegewezen gekregen om de exemplaren huis-aan-huis te bezorgen. En laat zich daartussen nu net een straat bevinden waar ik vroeger als jongen het clubblad van onze club bezorgde. Ik herinner mij nog dat Rinze van Kooten mij destijds vroeg of ik een bepaalde wijk wilde bezorgen en als vijftienjarige puber toentertijd zeg je daar geen nee tegen, want je groeide thuis op met vrijwilligerswerk. Bij die wijk zat ook de Statenweg. Vanaf de jaren tachtig tot 1999 heb ik daar ‘De Treffer’ rondgebracht. En verhip, ik herken donderdag bepaalde brievenbussen nog van die tijd. Bijvoorbeeld die van Statenweg 27.

Kringloop
Trouwens, ik doe ook mee aan de kringloop, want de dozen waarin de exemplaren van het dorpsblad inzaten, bewaar ik en die gebruiken we dan weer aan het einde van het jaar als de presentatiegids van de vv St.-Anna uitkomt. Toevallig heb ik het dinsdag met Bennie Stapensea over de nieuwe presentatiegids. Ik vraag hem of er ook dit jaar weer een editie verschijnt. Bennie bevestigt dit. Dus vanaf deze maand is er weer werk aan de winkel voor Jantje. Maar geen enkel probleem, want ik vind dat gewoon prachtig werk om te doen.

Meer valt er over deze week niet te zeggen. Tot de volgende week.