Klien Sjiet (265): Scorebord, Walking Football, Jiskefet en herfstfeest

20 september 2021 15:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 37. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

The turn of a friendly card - Alan Parsons Project (1980)

Dringen
Het is dringen aan de top. Op onze website, wel te verstaan. Er zijn de laatste weken namelijk zoveel berichten die bovenaan dienen komen te staan vanwege importantie dat het steeds stuivertje wisselen is. Hierdoor verdwijnen de columns van Paul Feenstra en mij de afgelopen weken al vrij snel naar onderen en dus van het eerste scherm af. Dan verdwijnen ze vrijwel in vergetelheid. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling van deze huisvlijt zijn. Dus wees niet verontrust dat ik hierna een weekje of langer oversla.

In de kazerne
Voor het eerst sinds jaren is de beregeningscommissie dit jaar niet in actie geweest. De regeninstallatie blijft het gehele jaar in de kazerne staan. De reden moge duidelijk zijn.

Zaaien
En omdat er vorig seizoen nauwelijks gevoetbald is vanwege je-weet-wel, hoefden de velden ook niet in- of doorgezaaid te worden.

Scorebord
Het scorebord is stuk. Maandagochtend gaat Henny Wildeboer Schut ermee bezig, maar het lukt hem niet om het werkend te krijgen. Vandaar dat er een technisch bedrijf langskomt en die constateert een defecte voeding. Jelle Posthumus bestelt een nieuwe, die wordt vervolgens geplaatst en voilà: zaterdag functioneert het bord weer.

Walking Football
Er komt woensdag een bericht op de website waarin opgeroepen wordt om mee te doen aan Walking Football bij onze club. Ik had graag mee willen doen, maar dit wordt georganiseerd op een ochtend en aangezien ik deelneem aan het arbeidsproces kan ik helaas niet meedoen. Eigenlijk is dit initiatief alleen voorbestemd aan degenen die dit proces achter zich hebben gelaten. Jammer, want wat zou het mooi zijn als men dit op de namiddag zou organiseren…

‘De klaine Bildtse Kemedy’
Donderdagavond is de eerste (lees)repetitie van ‘de klaine Bildtse Kemedy’ (kBK). Op deze avond worden ook de actiepunten doorgesproken. De tekst wordt hier en daar nog iets aangepast, de kleding is binnen en het podium wordt voor aanstaande woensdagavond opgebouwd. Die avond oefenen we namelijk met alles erop en aan. Dan komt ook het geluid en licht erbij.

Verjonging
Onder zomerse omstandigheden sla ik de wedstrijd van Vrouwen 1 zaterdagmiddag gade. Net als bij St.-Anna 1 is de verjonging ingezet. Er wordt dus veel eigen jeugd ingezet. Dat is uiteraard een goede zaak.

Jiskefet-scene
“’t Likent wel ’n sêne fan Jiskefet”, zeg ik zaterdagmiddag tegen Bennie Stapensea als laatstgenoemde met een groot meetlint in de weer is in de kantine. Samen met Tjamme Valk en de columnist wordt de kantine opgemeten. Dit heeft niet alleen met het optreden van de kBK te maken, maar ook met het feest in oktober.

Herfstfeest
Welk feest in oktober? Komt er een feest? En of! Omdat de kermis voor de tweede achtereenvolgende jaar in mei niet doorging, besluit het bestuur van Stichting ‘De Waaie’ vrijdagavond om in oktober een feest voor de leden en donateurs van de voetbal- en kaatsvereniging te organiseren. Houd de website in de gaten voor meer informatie.

Andere regels
Maar terug naar het meten op de zaterdagmiddag: het opmeten wordt gedaan om te kijken hoeveel mensen erin mogen in verband met de regels die door de RIVM opgelegd zijn. Voor aanstaande zaterdag verandert er namelijk het één en ander. Nu de 1,5 meter afgeschaft is, mogen er meer mensen de kantine in, zodat besloten wordt om de uitvoering op zondag te annuleren en de cabaretvoorstelling alleen op zaterdagavond te houden. Hierdoor komen er dus meer plaatsen vrij.

Reserveshirts?
Sinds jaar en dag heeft Oldeboorn de kleur zwart en wit, net als onze club. Zondag spelen beide clubs tegen elkaar in ‘De Waaie.’ Dus de gasten kunnen niet in hun vertrouwde tenue aantreden. Nu spelen ze in een wit shirt, zwarte broek en zwart-wit sokken. Of dit nu hun inloopshirt is of hun echte reserveshirts is de vraag, maar als je kiest voor een reserveshirt, dan neem je te allen tijde andere kleuren, zou je denken. Daarom denk ik zelf dat ze de reserveshirts vergeten waren en daardoor in inloopshirts spelen.

Jaarvergadering
Vanavond (maandag 20 september a.s.) vindt de jaarvergadering plaats. Aanvang: 20.30 uur. Het zou geweldig zijn als er veel belangstellenden op af komen. En echt, het is allemaal geen zware kost. Het gaat er altijd gemoedelijk aan toe.

Klaverjassen
En dan tot slot nog een op handen zijnde activiteit: voor het eerst sinds februari 2020 gaat er nu vrijdag weer gekaart worden. Dat zal eerst wennen zijn, maar klaverjassen verleer je natuurlijk nooit. Wil je op 24 september a.s. meedoen, kom dan langs in kantine ‘De Waaie’. Het begint om 20.00 uur en je hoeft je niet van tevoren op te geven.

Tot de volgende week?