Sytze Jorrit Jorritsma ‘Waaier fan ’t jaar’

27 september 2021 16:45

Sytze Jorrit Jorritsma is zaterdagavond 25 september jl. in de kantine door de activiteitencommissie uitgeroepen tot ‘Waaier fan ’t jaar’.

Jarenlang was Sytze Jorrit het boegbeeld van de eerste selectie. Hij was een echte aanvoerder en ging altijd voorop in de strijd. In 2020 stopte hij. De bedoeling was om nog een afscheidswedstrijd voor hem te organiseren, maar de pandemie gooide roet in het eten.

Staat van dienst:
*Debuut op zestienjarige leeftijd in 2001.
*Op zijn 21ste was hij al aanvoerder tussen mannen als Frank van Loon en Rudy Fopma.
*Negentien seizoenen in het eerste gespeeld.
*Paar honderd wedstrijden in het eerste gespeeld. Helaas worden de gespeelde wedstrijden door niemand bijgehouden.
*Staat veertiende op de eeuwige topscorerslijst met dertig doelpunten.
*Regelde ook veel buiten het veld om. Zo regelde hij bijvoorbeeld de vervangers in seizoen 2019-2020 nadat grensrechter Jordy Miedema het gehele seizoen geblesseerd was.
*Had en heeft veel aandacht voor de sociaal zwakkeren onder de spelers en supporters. Die hielp en helpt hij met name op financieel, maar ook op mentaal gebeid. Dit gebeurde achter de schermen, maar mag best wel genoemd worden.
*Zitting in de sponsorcommissie van 2013 - 2016.
*Is scheidsrechter geweest en een paar seizoenen jeugdtrainer/coach.
*Draaide kantinediensten op vrijdagavond.
*Zitting gehad in de werkgroep voor nieuw tenue en logo in 2014-2015.

(foto: Jelke de Jager)