Klien Sjiet (269): Step, gezocht, schoon en klaverjassen

18 oktober 2021 16:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 41. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Stil in De Waaie - Jubileumrevue vv St.-Anna (1991)

Cabaret
Het is nog niet eens drie weken geleden dat we optraden, maar de leden van ‘de klaine Bildtse Kemedy’ komen donderdagavond alweer bijeen. Op deze avond wordt het concept van het nieuwe programma besproken. Wat wij alvast kunnen verklappen is dat het nieuwe programma in vergelijking met die van september er toch iets anders komt uit te zien. “Loochys”, hoor ik jullie denken, “se kinne ommers niet met deselde teksten komme.” Klopt, maar wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat het grote scherm een grotere rol gaat spelen tijdens ons optreden. Zo zijn er meer filmpjes te zien en worden er meer foto’s op het scherm getoond. Bovendien komt de geluidsband na drie jaar weer terug.

Step
Voor één van die filmpjes zijn we op zoek naar een step. Heeft iemand zo’n exemplaar in z’n bezit, en die wij mogen gebruiken, neem dan ook contact op via [email protected].
Naschrift: de step is er inmiddels. Hemko, bedankt!

Reminder: gezocht
Reminder voor met name de jongvolwassenen: hebben jullie leuke voorvallen, grappen e.d. die wij mogelijk kunnen gebruiken voor onze cabaretvoorstelling op 1 januari, geef die dan door aan Jan de Groot. Hetzelfde geldt voor foto’s. Heb je een te gekke of humoristische foto, stuur deze dan ook naar Jan: [email protected] of 06-25503288.

Grondig schoon
Vrijdagochtend ben ik in ‘De Waaie’ alwaar de FOP druk aan het werk is. Zo is er een groepje bezig om alles nog grondiger dan anders schoon te maken. Alle containers bijvoorbeeld, maar ook de kleedkamers krijgen een flinke beurt. Sjouke Lep is bezig met het schoonmaken van de trap die naar het talud leidt. En hij kan meteen resultaat van zijn werk aanschouwen. Veel vuil verdwijnt namelijk.

Klaverjassen
Om 19.45 uur fiets ik dezelfde dag naar ‘De Waaie’ en ik hoor een bekend geluid van een ratelende fiets. Die komt mij bekend voor. Wanneer hoorde ik die ook alweer voor het laatst? Ah, ik weet het. Dat is nog niet zolang geleden. Het is namelijk de fiets van Frank van Loon. Gisteravond fietsen we nog gezamenlijk van het sportpark richting het zuidwesten van het dorp nu haalt Frank mij in en gaan we wederom naar het complex. Eerst maak ik de bijzondere ledenvergadering mee om vervolgens te gaan klaverjassen. Het geluk zit mij niet echt mee en na één ronde constateer ik reeds dat ik zeer binnenkort weer mijn pasje tegen het pinautomaat van de slager dien te drukken. Maar daar gaat het bij mij ook nooit om. De gezelligheid behoort hoogtij te vieren en dat doet het deze avond ook. Bovendien leer ik nieuwe mensen kennen. Altijd leuk natuurlijk.

Rustig
Vanwege de herfstvakantie was er zaterdag al een beperkt programma, maar als daarbij nog eens wedstrijden afgelast worden, dan is het wel heel karig wat er deze dag tegen een bal trapt. Zondag is er helemaal niets op het sportpark te beleven. Het tweede is vrij, terwijl St.-Anna de derby tegen Geel Wit op Ameland speelt. Dus voor de columnist valt er dit weekend verdomd weinig te beleven, laat staan te schrijven.

Tot de volgende week.