Dropskot (37)

15 november 2021 16:30

Paul Feenstra vertelt in zijn column over zijn belevenissen op sportpark ‘De Waaie’, maar ook daarbuiten. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Omkoalen
Waanzin pure waanzin. Ik kan er uren over praten, want ik erger mij al dagen, maanden, jaren aan de coronamaatregelen uit Den Haag.
Moet ik niet doen, wordt er gezegd, maar ik doe het wel. Wat een ergenis! We mogen niet eens meer naar buiten om een amateurvoetbalwedstrijd te kijken. Hoezo hypocriet? Om te kotsen, ik zeg waar blijft die revolutie? Hak dat torentje uit Den Haag om, maak er een voetbal van en schop hem heel ver de Noordzee in. Weg ermee!

Zeur
We waren laatst nog bij Mina op bezoek en zo hadden we het zomaar over de Klien Sjiet van Jan en over mijn Dropskot. Altijd eventjes leuk om te lezen zei Mina maar hou het wel wat positief, want dat gezeur met die negatieve stukjes is maar niks. Sorry Mina... van die Omkoalen hierboven.

Leuk
Dames 2 zijn echte cupfighters. Na alweer de derde overwinning op rij hebben de dametjes zich geplaatst voor de top 22 van Noord-Nederland
Hmmmm...dat smaakt naar meer. Maar hoe vaker je wint hoe verder je moet reizen. Afgelopen zaterdag uit tegen HJSC! Hé... wat betekent dat eigenlijk? Was een vrij onschuldige vraag van onze voorstopster.
Here Jezus Sport Club was een vrij abrupt antwoord van de leiding.
Echt waar? klonk het onschuldig en ietwat naïef uit de mond van de voorstopster. Echt waar... maar omdat we niet mogen liegen was het toch niet waar. "Verdomme, trap ik er toch weer in" klonk het zacht.

Clublied (1)
De meiden ontdekte ook nog dat HJSC een prachtig clublied heeft en dus er werd in de kleedkamer al volop gezongen en gehost: HJSC olé olé. En of dat nog niet genoeg was, werd er door Anne een officiële line-up aangevraagd met de clubmuziek van HJSC door de speakers. Ergens op internet staan wel levende beelden, echt prachtig om te zien.

Clublied (2)
Já....  Dat is ook wel een leuk idee voor onze club, een clublied!
We moeten maar weer eens even een avondje bij elkaar komen en dan een soort vvStannefavorieteclubliedsongfestival organiseren
Ja leuk, het publiek is dan de jury en iedereen mag dan een hit inbrengen. Wordt vervolgd!

Speesrees
Afgelopen vrijdag de jaarlijkse speurtocht voor de jeugd gehad.
De speesrees, eindelijk weer even heerlijk dom genieten met z'n allen.
Daarna nog even één kopen, het leven kan heel leuk zijn.

Mina
Niemand die een mooier memoriam kan schrijven binnen onze club dan Jan K. de Groot. Deze keer helaas over Mina. Wat een emotionele weken beleefden we de laatste weken met elkaar. Maar hoe verdrietig ook, het afscheid en het eerbetoon in de kantine en op het veld waren indrukwekkend mooi. Ook de foto en bijbehorende tekst in het Fries Dagblad verdienen een groot compliment. Lieve Mina, ik hoop datst 'r wat fan met kregen hest...