MO15- Daar waar plezier en inzet samenvalt!

19 november 2021 17:15

In augustus 2021 werd de teamindeling bij de MO-15 bekend gemaakt. 15 sympathieke jonge meiden werden ingedeeld in de MO15, 2de klasse. Gelukkig had het team gelijk de beschikking over drie fanatieke trainers. Onder leiding van Hendrik Schiphof, Femke Vrij en Feline Ynema werden de mouwen opgestroopt en werden de eerste contouren geschetst voor een prachtig team waar onderling plezier, inzet en vertrouwen in elkaar hoog in het vaandel staan.

Omdat je in het begin natuurlijk niet weet waar de mogelijkheden liggen van een team, leek de uitwedstrijd tegen de MO15-1 van Stiens een uitgelezen mogelijkheid om te kijken waar ze stonden. Waar ze vorig jaar nog met een 9-1 verlies naar huis werden gestuurd bleek plotseling dat dit meidenteam tot veel in staat bleek te zijn. Vanaf de eerste minuut lieten onze meiden Stiens letterlijk en figuurlijk alle hoeken van het veld zien met als eindresultaat een welverdiende 1-3 overwinning. Deze overwinning bleek de opmaat te zijn voor een prachtige periode. Alle bekerwedstrijden werden met speels gemak gewonnen en ook de knock-out wedstrijd tegen Be Quick Dokkum werd tot een goed einde gebracht met als gevolg dat de M015 het aanstaande woensdag mag opnemen tegen Blauw Wit, koploper in de eerste klasse.

Ook in de competitie gaat het voorspoedig. Met mooi combinatiespel wordt de ene na de andere tegenstander aan de zegekar gebonden. Alleen tegen GAVC hadden de meiden een mindere dag maar ze azen op revanche. Gevolg is dat de meiden na acht wedstrijden 21 punten hebben met een doelsaldo waar Ajax jaloers op is.

Wat je met name ziet bij deze groep meiden is dat het plezier ervan afspat. Onderling hebben ze veel plezier en de trainingsopkomst is dan ook erg hoog. Daar waar veel teams problemen hebben met het vinden van vrijwilligers, leiders en trainers is dat bij de MO15 geen probleem. Het aantal ouders dat iedere week (weer of geen weer ,thuis- of uitwedstrijd) aan de kant staat om de meiden aan te moedigen is overweldigend en geeft de meiden nog meer kracht om er nog een extra schepje bij op te doen. Zelfs de trainer van de dames 1, Raymond Kick, is aandachtig toeschouwer van de verrichtingen van de MO15 en we zijn er ook van overtuigd dat het grootste deel van de meiden over een aantal jaren dan ook onderdeel zal zijn van de Dames 1.  Wil je zoon of dochter op voetbal maar twijfelen ze nog? Neem ze dan mee naar een wedstrijd van de M015 en ze worden per direct lid.

We stellen de meiden dan ook graag even aan u voor

1. Sianne; Niets voor niets geselecteerd door de KNVB en een uitstekende keepster. Niet beroerd om ook op 1.50 meter, met gevaar voor eigen leven, een sliding in te zetten.
  2. Dieuwke; De stille kracht van het team en onmisbaar. Heeft haar eerste stappen gezet op de velden in Menaldum en is sinds dit jaar speelster van de MO15 en niet meer weg te denken van het middenveld
  3. Laura V.; Rots in de branding in de achterhoede en onpasseerbaar. Mocht de nood aan de man zijn dan is een harde tackle bij haar ook een optie. Ze is hard waar het nodig is.
  4. Indy; Wie had gedacht dat er in St Jacob niets te halen valt, komt van een koude kermis thuis. Indy lacht van de eerste tot de laatste minuut en met haar sublieme passing een aanwinst voor het team
  5. Hillie; De stille kracht maar onmisbaar en een echte leider. Staat haar mannetje in elke linie
  6. Amarins – De wervelwind uit Nij Altoenae voetbalt nog maar een aantal jaren bij de meiden maar is niet meer weg te denken bij de club en weet precies wanneer ze heeft gescoord en tegen wie
  7. Hermela – de subtropische verrassing. Hermela heeft een tomeloze inzet en op meerdere posities inzetbaar
  8. Yena – voor en na de wedstijd een rustig bedeesd meisje maar in het veld een beest. Ze lacht het liefst niet in het veld zodat de tegenstander 70 minuten lang bang voor haar is. Onomstreden
  9. Sanne – De benjamin van het team maar de koningin van de assist. Ze zorgt ervoor dat de spitsen altijd de nodige aanvoer krijgen
  10. Fenna – op deze jonge leeftijd al beter en sneller dan haar vader en al goed voor 20 doelpunten. Onmisbaar in de spits
  11. Mette- Geweldig hoe zij in het veld de medespelers coacht. Verlengstuk van de trainers en leiders. De Usain Bolt van de Mo15. Razendsnel.
  12. Jildou – De TGV van de MO15. Razendsnel, doelgericht en altijd kijkend naar haar medespeelsters
  13. Elise – In haar eerste jaar laat ze prachtige acties zien. Ze is multifunctioneel en technisch begaafd. Elke leider en trainer wil haar in het team
  14. Laura F – Groots in woorden en groots in daden. Met haar snelheid en inzicht is ze veel tegenstanders te snel af.
  15. Senna – Geweldige stand-in voor Sianne en heeft een geweldig schot. Niet weg te denken uit de selectie. Ook niet te beroerd om andere teams uit de brand te helpen.

We nodigen jullie allemaal graag uit om een keer dit team te aanschouwen op de velden van Sportpark de Waaie. De M015- Daar waar plezier en inzet samenvalt

De trotse leiders van de MO15!

MO15-1_in_de_kantine.jpeg

Teamfoto_MO15-1_2122.jpg