Klien Sjiet (274): Vrolijke scherven, clublied HJSC, bus parkeren en stil

22 november 2021 14:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 46. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Zo gelukkig - Jasperina de Jong (1973)

Vrolijke scherven
Het is maandag. De vrolijke scherven van het weekend daarvoor zijn met een zucht opgeraapt. Hoelang zal het duren alvorens we weer gezellig met elkaar kunnen zitten? Nu zitten wij weer veelal thuis te kniezen. Niet naar het voetbal, niet naar de kantine, niet naar een evenement, niet… Ach, jullie weten het natuurlijk zelf ook wel hoe het zit; dat hoef ik jullie allemaal natuurlijk niet voor te kauwen. Na het gebruikelijke vrijwilligerswerk voor de voetbalclub, besluit ik op YouTube wat vrolijke muziek op te zoeken en dat maakt mijn humeur zowaar een stuk beter. Ik word er zelfs gelukkiger van.

Clublied HJSC
In zijn column van vorige week had Paul Feenstra het over het clublied van HJSC en hoe leuk Vrouwen 2 van onze club hiermee omgingen. Dinsdag ontvang ik een filmpje met de opkomst van beide teams. Het clublied schalt door de geluidsboxen. Het is geweldig om te zien hoe leuk de Bildtse dames het doen. En het filmpje is extra leuk door het contrast met HJSC, want zij zijn niet zo uitbundig.

Presentatiegids
Dinsdag ontvang ik de presentatiegids, althans de dummy. De bedoeling is dat de sponsorcommissieleden en de columnist de gids nog even kritisch doornemen op het gebied van taalfouten en het geven van opmaakadviezen. Nu ben ik niet neutraal in deze, maar toch durf ik te beweren dat het ook deze keer weer een prachtige editie is. Aankomende zondag komt de gids uit.

Bus parkeren
Onder andere in Lippenhuizen zijn er opvallend veel besmettingen te noteren. Hierdoor is het eerste van Thor afgelast. De selectie van ons eerste vindt het echter heel logisch dat daar corona uitgebroken is en Danny Kampstra refereert naar de eerste competitiewedstrijd in Lippenhuizen tegen Thor: “Dat is toch logisch? Als ze zo compact en verdedigend spelen en de gehele wedstrijd de ‘bus parkeren’ rond hun zestien…”

Stil
Jelke de Jager stuurt mij zaterdag foto’s van een heel rustig sportpark. Stiekem is er toch een aantal toeschouwers aanwezig, maar wellicht hebben die later die ochtend nog een functie. Bij deze column een foto van Jelke. En zondag in Jelsum, of is het Cornjum?, is het uiteraard niet anders. Waar anders honderden mensen aanwezig zijn bij zo’n derby, is er nu slechts een handvol toeschouwers; allemaal vrijwilligers die deze middag een functie hebben. De columnist ook, want hij is aanwezig als amateurjournalist om een wedstrijdverslag te schrijven nu veel St.-Anna-supporters niet bij de wedstrijden van het eerste aanwezig mogen zijn. Het verslag hoop ik dan zo spoedig mogelijk na de wedstrijd op de site te zetten, zodat iedereen snel op de hoogte wordt gesteld.

Tot de volgende week.