Klien Sjiet (276): Gevonden sleutels, Coos en er even tussenuit

6 december 2021 15:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 48. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Gotta Get Away - The Rolling Stones (1965)

Huisnummers
Maandagmiddag breng ik, als nieuwe bezorger, de presentatiegidsen naar degenen waar ik ze in ‘mijn’ wijk dien te bezorgen. Aanvankelijk ervaar ik geen bezorgproblemen, maar uitgerekend het laatste stukje wordt wat cryptisch. Het westelijk deel van Fogelsang doet een deel van de bewoners niet aan huisnummers. Zodoende moet ik doortellen vanaf het huis waarop wel een huisnummer staat. Dit zou een drommels mooi Sinterklaascadeau geweest zijn voor de betreffende bewoners: een huisnummer voor aan de muur.

Gevonden sleutels
Als ik dinsdagmiddag even in de kantine ben, valt mij een bakje met gevonden sleutels op. Het bakje is vol. Ik besluit ze eens te tellen. Ik begrijp trouwens niet dat de desbetreffende mensen dan niet even in de kantine komen om te vragen of hun verloren (fiets)sleutel(s) misschien door iemand gevonden is en vervolgens naar het barpersoneel is gebracht. Wij maken er even een quizvraag van: kijk even naar bijgaande foto, als je wilt: hoeveel sleutels zitten er in het bakje zitten, denk je? Aan het einde van de column het antwoord.

Coos
In de krant Bildt.nu staat woensdag een prachtig artikel over Coos van Kooten. Hij heeft het over zijn leven tot nu toe en uiteraard komt zijn tijd bij onze voetbalclub ook voorbij. Als jongen van veertien was Coos al actief voor de club en is dat nog steeds als de grote animator van het ‘Oudejaarszaalvoetbaltoernooi.’ Hij kijkt in het artikel terug op zijn begintijd als vrijwilliger. Voor mij heel herkenbaar, want daar was ik zelf bij. Coos en ik waren bijvoorbeeld betrokken bij de oprichting van de ‘Asfaltcommissie.’ Voor de jongeren onder ons: die commissie organiseerde vroeger voetbaltoernooien voor de jeugd op het huidige parkeerterrein van ‘De Waaie’ en nu al decennialang het’ Oudejaarszaalvoetbaltoernooi.’

Totaal aantal sleutels
Het aantal sleutels in het bakje… Het zijn er dertig!

Er tussenuit
Mark Rutte was woensdagavond tijdens het debat duidelijk: er wordt niet getornd aan de opgelegde regels voor de amateursport. Dit betekent dat er de komende weken weinig op het sportpark te beleven zal zijn. De komende periode is er daarom geen column.

Tot een volgende keer.