Gelukkig, we mogen weer!

26 januari 2022 16:00

Afgelopen dinsdag heeft het kabinet aangekondigd dat de competities in het amateurvoetbal met ingang van het komende weekend hervat mogen worden. Fijn dat onze leden weer los mogen en dat het publiek weer welkom is op sportpark De Waaie! Hieronder vind je een overzicht van de maatregelen die vanaf dit moment gelden. We volgen hiermee de richtlijnen van de overheid en het RIVM.

Sporten
  • Er mogen weer competitiewedstrijden worden gespeeld, zowel de jeugd als de senioren.
  • Kleedkamers, toiletten en douches zijn open. Bij het gebruik van deze faciliteiten is een coronatoegangsbewijs (CTB) voor sporters vanaf 18 jaar verplicht.
  • De KNVB neemt vrijdag 28 januari een besluit over de wijze waarop de seniorencompetities (categorie A) zullen worden uitgespeeld.
  • Alle jeugdteams (categorie B) starten aankomende zaterdag 29 januari met het reguliere programma. De speeldagenkalender blijft voor deze elftallen ongewijzigd.
Publiek
Het publiek is weer van harte welkom op sportpark De Waaie, zowel bij de wedstrijden als de trainingen. Wel vragen we onze supporters om 1,5 meter afstand te houden.

Kantine
De kantine is geopend. Voor het betreden van de kantine gelden de volgende maatregelen:
  • Personen van 18 jaar en ouder dienen in het bezit te zijn van een geldig CTB.
  • Bij het verplaatsen in de kantine is een mondkapje verplicht vanaf 13 jaar.
  • Houd de 1,5 meter afstand in acht.
  • Maak gebruik van een zitplaats als je je consumptie in de kantine nuttigt.
  • Indien je een consumptie afhaalt en gelijk de kantine weer verlaat, heb je geen CTB nodig, een mondkapje is wel verplicht.
  • Op de vrijdagavond sluit de kantine uiterlijk om 22:00 uur, op de zaterdag en zondag rond 18:00 uur. De laatstgenoemde tijd is een richttijd qua sluiting. Het dienstdoende barpersoneel bepaalt, in samenspraak met de sleuteldienst, hoe laat de laatste ronde wordt geschonken en zij zorgen ervoor dat alle gasten de kantine tijdig verlaten.
Algemeen
Uiteraard zijn ook bij vv St.-Anna de corona basisregels van toepassing. Was vaak en goed je handen, houd 1,5 meter afstand, zorg voor voldoende frisse lucht, blijf thuis bij klachten en laat je in dat geval testen. Bovenalles geldt: gebruik te allen tijde je gezond verstand, maak plezier, wees vriendelijk voor onze vrijwilligers en volg hun aanwijzingen desgevraagd op.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en begrip.