Klien Sjiet (282): Feestje DTD, bord Club van 50, allemaal corona, JO15-2 en het Fletcher-effect.

14 maart 2022 16:00

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 10. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Spill The Wine - The Animals (1970)

Feestje na wedstrijd tegen DTD
Een alleraardigst mailtje dinsdagavond van de eerste selectie aan de doelpuntensponsors. Verhip, dat ben ik ook nog: doelpuntensponsor. Eh, jongens, 1-0 winnen is iedere ook genoeg, hoor; dat levert ook gewoon drie punten op. Zonder gekheid: ik betaal de doelpunten; geen probleem. Maar het mailtje dus, want daarin wordt na afloop van de wedstrijd tegen DTD op 20 maart a.s. een feestje gehouden met livemuziek van DJ Marco TC. En de week daarop natuurlijk weer veel besmettingen, want dat hoort er tegenwoordig bij… Toch nog een kleine kanttekening en ik heb dat, geloof ik, al eens eerder bij het eerste aangegeven: onze club heet St.-Annaparochie, afgekort St.-Anna en niet St. Anne.

Nieuw publicatiebord
Ook ben ik lid van de ‘Club van 50’ en van die club krijg ik woensdag een mail. Zij hebben nieuws, want er is boven in de hal een nieuw publicatiebord geplaatst. Het is werkelijk een prachtig bord geworden! In de bijlage een foto ervan, maar kom het zelf ook eens in de kantine aanschouwen.

Allemaal corona
Leuk zo’n feestje vorige week zaterdag, maar je hebt er wel last van… De volgende dag is heel gewoon, want een kater hoort erbij. Maar naar nu blijkt, ik hoorde het pas donderdag, en eigenlijk had ik het ook wel verwacht, zijn er uit de ‘Maitydsresepsy’ nogal wat besmettingen voortgekomen. In de wandelgangen hoorde ik van wel zo’n twintig gevallen. De gehele staf van het eerste elftal is zelfs volledig uitgeschakeld door corona. En voor het eerst in negentig jaar wordt er een wedstrijd van het eerste afgelast door een virus…

Wijn
Vrijdagavond is altijd een ontspannen avond. Na een werkweek even lekker ouwehoeren en een pintje pakken in de kantine. Paulus Akkerman verrast de aanwezigen aan de grote tafel met hapjes en twee flessen wijn. Wat!? Sinds wanneer zitten jullie aan de wijn in plaats van bier? Wees maar gerust: de meesten blijven aan het bier. Vind ik bier al niet te zuipen, wijn hoef ik helemaal niet. Ja, dat van bier niet lekker vinden, heb ik al eens gememoreerd. Laatst bedacht ik voor mijzelf een stelling en die wil ik jullie niet onthouden: ‘Bier drink je niet voor je plezier, maar enkel voor de gezelligheid.’

JO15-2 wint!
Eindelijk! De JO15-2 wint zaterdag voor het eerst dit seizoen een wedstrijd! Dat het team daar aan toe was, is een cliché natuurlijk, maar het is het team zeker gegund. Blijven doorzetten ondanks de vele nederlagen en dan komt uiteindelijk de eerste winst! En met maar liefst 9-1! Gefeliciteerd!

Quizavond
Zaterdagmiddag aan de bar komt de quizavond aan bod. Joram en Petra Kelder zitten ook aan de bar en ik vraag hen voor de grap of de quiz ook uitgesteld kan worden, omdat ik met een groepje in het weekend van Pasen in Engeland zit, Maar natuurlijk kan de quizavond op zaterdag 16 april a.s. niet door een reisje naar Engeland verzet worden. Deelname is er toch altijd wel voldoende. Dat verwacht ik nu ook weer!

Eric Fletcher-effect?
Kunnen we spreken van het Eric Fletcher-effect? Sinds hij trainer is van het tweede elftal, verloor het team niet meer. Zondag wordt DTD 2 met 2-6 verslagen.

Tot de volgende week.