Klien Sjiet (284): Op de Van Harenskerk, Mini Playbackshow, goals lassen en naar Dronrijp

27 maart 2022 17:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 12. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Op fietse - Skik (1997)

Bord ‘Club van 50’
Een paar weken geleden liet ik in de column trots een foto zien van het nieuwe bord van de ‘Club van 50.’ Die heeft er echter niet lang gehangen, want als ik maandag in de kantine kom, staat de helft van het bord op de grond. De lijm blijkt niet sterk genoeg te zijn geweest. Later die week is het weer gerepareerd.

Van Harenskerk
De mannen van de Frijdegoffendploeg staan donderdagochtend bovenin de Van Harenskerk en hebben een prachtig uitzicht over ons dorp. Dit is natuurlijk een geweldig uitje, want zo vaak kom je niet helemaal bovenin de kerk.

Achtergrondmuziek
De voetbalclub is vrijdagavond sterk vertegenwoordigd op de klaverjasavond in de sporthal. Het wordt een gezellige kaartavond met bovendien prachtige evergreens die uit de geluidsboxen schallen. Niet te luid, maar wel dusdanig dat het heerlijke achtergrondmuziek is. Ik word er nog vrolijker van. Waarom doen we dat in ‘De Waaie’ eigenlijk niet?

Mini Playbackshow
Zaterdagochtend komt Linda Schiphof de bestuurskamer binnen met de vraag waar de scheidsrechter van de MO13-1 blijft. Wie het is blijft onduidelijk, maar het had in ieder geval een speelster van Vrouwen 2 dienen te zijn. En dan gaat het snel voor Linda. Sandra Wadman reikt haar meteen een scheidsrechtershirt aan, ze ontvangt een fluitje en stopwatch en zoals het vroeger in de Mini Playbackshow ging, komt Linda gewoon als Linda binnen, maar vertrekt als scheidsrechter uit de bestuurskamer. Opvallend is verder dat Wietske van der Ploeg haar debuut maakt als grensrechter. Nog nooit eerder gedaan. Het is ook niet te constateren of ze hiervoor talent heeft, want de tegenstander komt nauwelijks op de helft van St.-Anna.

Goals lassen
Bestuursleden Bennie Stapensea en Robert de Vries zijn zaterdagochtend samen met Sherad Wobbes bezig om de scheuren in alle doelen weg te werken. Dat doet Sherad tweemaal in het jaar kosteloos. Dit is zijn sponsoring. Klasse!

Fries
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ik ga zaterdagmiddag naar Minnertsga alwaar de derby van de plaatselijke vv en sc Berlikum plaatsvindt. Het is wel heel lang geleden dat ik zoveel Fries om mij heen heb gehoord.

Naar Dronrijp
Zondagmiddag op de fiets naar Dronrijp alwaar het eerste speelt. Omdat ik geen fiets bezit met een accuaandrijving, fiets ik alleen die kant op…. Ooooooooh. Geen medelijden, want ik heb voor de wind. Dan op de terugweg inderdaad tegenwind, maar dan achterhaal ik al snel een groepje met Paulus Akkerman, Frans Groen, Tjerk de Jager, Murk de Jong en Dirk Keizer. In dit groepje heeft ook niet iedereen een elektrische fiets. Hoe dan ook: het is wel even pezen, want Frans en Paulus hanteren een behoorlijk tempo, maar het voordeel daarvan is dat we ook sneller weer terug in St.-Anna zijn.

Invalarbiter
Maar toch later dan wij vooraf hadden gedacht, want de rust duurt langer omdat de scheidsrechter na de eerste helft geblesseerd uitvalt. Gelukkig is Erwin Zeinstra bij de wedstrijd aanwezig en hij is bereid om als vervangende arbiter op te treden. Alle hulde! Bedankt, Erwin! Hij fluit bovendien uitstekend.

Tot de volgende week.