Klien Sjiet (289): Sleutelkastje, kampioen?, oproep kBK, pinnen en Read Swart uit

9 mei 2022 14:15

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 18. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Money - Pink Floyd (1973)

AH Wassenaar Voetbaldagen
Stralend mooi weer is het maandagochtend als de AH Wassenaar Voetbaldagen van start gaan. In totaal 96 kinderen doen hieraan mee. Deze dagen worden geopend door burgemeester Waanders. Het is wel goed om even te vermelden dat de helft van de inleg per deelnemer ieder jaar naar een goed doel gaat. Dit jaar is dat Unicef. En wat treft men het met het weer!

Sleutelkastje
Door de meivakantie is er zaterdagochtend slechts één thuiswedstrijd. Vorige week is Petra Kelder al begonnen om alle sleutels in het sleutelkastje in de keuken van de kantine goed te rangschikken en te voorzien van een nummer dat dan weer correspondeert met het lijstje dat in het kastje hangt. Vanochtend een historisch moment, want Sandra Wadman vindt de sleutel van de reproruimte terug. Binnen no time maakt Petra hiervoor een labeltje. Wat kan het leven soms kloppend zijn.

Oproep: grappige dingen voor de kBk
Hierbij een oproep aan iedereen van de club: mochten jullie leuke foto’s hebben of hele leuke en grappige voorvallen, geef dit dan door aan ‘de klaine Bildtse Kemedy.’ Daar zijn wij dan heel blij mee! Stuur het naar [email protected] en het komt bij mij terecht. Alvast heel hartelijk dank hiervoor. Maar je mag het mij natuurlijk ook vertellen als je mij tegenkomt. Ook geen enkel probleem.

Nog geen kampioen
In Oosterlittens kan het eerste zondagmiddag kampioen worden, maar is dan wel afhankelijk van het resultaat van Dronrijp. Zelf dient St.-Anna dan te winnen, terwijl Dronrijp moet verliezen. Dronrijp wint echter. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk donderdagavond gebeuren. Dan speelt St.-Anna uit tegen Mildam. Op deze avond heeft het team van trainer Arnold Haanstra het wel in eigen hand, want winst betekent kampioen. Natuurlijk, als we kampioen worden is het beter om dat thuis te doen en bovendien op een zondag, maar het feit van de uitwedstrijd ligt er. Dus speelt men op een doordeweekse avond, op een moeilijk bespeelbaar veld en mogelijk ook niet eens in onze eigen clubkleuren, omdat Mildam ook de kleuren zwart en wit voert. Dat is nu niet bepaald een ambiance van hatsikidee! Mocht St.-Anna onverhoopt verliezen, dan heeft men de daaropvolgende zondag de volgende kans: tegen Read Swart. Verderop meer over waar de wedstrijd precies gespeeld wordt…

Geen pin
Want eerst nog even over Oosterlittens. Deze club heeft het uitstekend voor elkaar op het sportpark. Drie voetbalvelden en een paar jaar geleden is er daar een uiterst fraaie kantine annex gymzaal neergezet. Hiermee gaat de club zeker met de tijd mee. Dat kan echter niet gezegd worden over het betalen van het entreegeld voor de wedstrijd. Bij geen enkele uitwedstrijd dit seizoen maakte ik mee dat je er niet met pin kon betalen, maar uitsluitend contant. Dit is echter bij Oosterlittens wel het geval. Heel veel meegereisde supporters hebben geen contant geld bij zich waaronder de columnist. Als Oosterlittens dit in de nabije toekomst weet te regelen, dan is de club helemaal bij met de huidige tijd.

Read Swart uit
Nog even een dienstmededeling: overal staat aangegeven dat het eerste zondag thuis speelt tegen Read Swart. Dit is echter niet het geval, want St.-Anna reist af naar De Knipe. In maart is deze wedstrijd namelijk omgedraaid en speelde St.-Anna thuis. Blijkbaar kan dit niet in het KNVB-systeem omgewisseld worden. Dus als iemand zondagmiddag naar ‘De Waaie’ komt, dan treft degene een stil sportpark aan. Of men komt rond 17.00 uur, want misschien is er dan wel een kampioensfeestje aan de gang… Maar dat bedenk ik nu ter plekke, want ik weet niet wat het programma is. Daarover komt binnenkort vast nog informatie. Houd hiervoor de website en social media in de gaten. Of is de website onderhand ook social media…?

Tot de volgende week.