Pieter Jan Plat kan mijlpaal van 175 doelpunten halen

26 mei 2022 11:30

Van Voetbalnederland.nl kreeg onze club deze week een mail waarin medegedeeld werd dat Pieter Jan Plat thans op 174 doelpunten staat en derhalve de jubileumtreffer van 175 in het vizier heeft. Mocht hem dat lukken, dan zou de club hem in het zonnetje kunnen zetten, geeft voetbalnederland.nl aan.

Natuurlijk willen wij daar graag bij stil staan, maar er is een klein probleempje: volgens de clubadministratie staat Pieter Jan namelijk op 173 gescoorde doelpunten in plaats van 174.

Sinds jaar en dag houdt Willem Hiemstra de topscorerslijst van het eerste elftal van onze club nauwkeurig bij en dat is bij hem altijd in vertrouwde handen. Bovendien doe ik er ook nog altijd een check overheen, maar nog nooit is Willem op een fout te betrappen geweest.

Daarom vertrouwen wij volledig op de lijst van Willem en hanteren deze als basis. Maar goed, het probleem is zondag 29 mei a.s. ook uit de wereld als Pieter Jan tweemaal scoort, want dan haalt hij zowel de mijlpaal van Voetbalnederland.nl als die van de club. Dus Pieter Jan, je weet wat je te doen staat…