vv St.-Anna vanaf 2023 - 2024 naar de zaterdag

6 augustus 2022 10:15

Onlangs heeft het bestuur aangegeven dat er een inventarisatie gemaakt zou worden om te kijken naar de gewenste speeldag voor het eerste en tweede herenteam. Beide teams spelen net als voorgaande jaren dit seizoen op zondag. Doordat steeds meer verenigingen de overstap maken naar de zaterdag en we tevens merken dat het steeds moeilijker wordt om een representatief team op de been te brengen op de zondag, heeft het bestuur samen met de VTC een enquête gehouden onder de spelers van beide seniorenteams en de JO19 om te kijken waar de voorkeur ligt van de spelers. De resultaten van de enquête zijn inmiddels binnen en het bestuur heeft vrijdagavond hierover vergaderd.

Het resultaat is dat er een overduidelijke meerderheid van de spelers is die de voorkeur heeft om op de zaterdag te gaan spelen. Een kleine 75% van de spelers heeft aangegeven het liefst op de zaterdag te spelen. Bij de JO19 ligt dit percentage zelfs op 86% maar ook bij Zo 1 en Zo 2 is er een ruime meerderheid voor een overstap van de zondag naar de zaterdag.

Dit betekent dat vv St.-Anna bij de KNVB zal aangeven dat voor het seizoen 2023-2024 de zaterdag als wedstrijddag zal gelden voor de prestatieteams bij de senioren. Er wordt dan horizontaal overgestapt, wat betekent dat de klasse waar het eerste team na komend seizoen zal eindigen, ook de klasse zal zijn waar dit team het jaar daarop zal spelen maar dan uiteraard op de zaterdag. Ditzelfde geldt voor het tweede team.

Uiteraard is dit grote verandering binnen onze vereniging die ook op verschillende gebieden consequenties zal hebben en die wellicht gevoelig ligt. We kunnen ons dan ook goed voorstellen dat er vragen zijn die leven bij onze leden. Daarom organiseren we op 26 augustus 2022 een informatiebijeenkomst in de Waaie (start 19.30). Hier zal het bestuur het proces schetsen wat ertoe heeft geleid tot het nemen van de beslissing om van speeldag te gaan wisselen en bestaat er natuurlijk de gelegenheid voor eenieder de mogelijkheid om zijn of haar mening te geven, vragen te stellen etc.

Nogmaals, we snappen heel goed dat het veranderen van speeldag voor iedereen een grote verandering zal zijn maar we zijn er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is voor onze vereniging om de toekomst van het seniorenvoetbal bij vv St.-Anna te garanderen.

We zien en spreken geïnteresseerde leden graag op de informatiebijeenkomst op 26 augustus om 19.30!