Klien Sjiet (305): Voetbalbijlage LC (2), teamfoto’s, 5 skelters gezocht! en tútlip

24 oktober 2022 16:00

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 42. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Skin Deep - The Stranglers (1984)

Voetbalbijlage LC (2)
Vrijdagavond in de kantine hebben we het er wederom over en ik haal het toch nog maar eens aan in de column, want de aandacht voor de amateurvoetbalsport op maandag door de Leeuwarder Courant blijft om te janken. Karel Braaksma stuurde deze week een mail naar hoofdredacteur Warmerdam, maar kreeg een nietszeggend antwoord terug. Inmiddels zijn wij een aantal weken verder, maar iedereen klaagt nog steeds. Waarom wordt het niet teruggedraaid? Bezuinigingen wellicht. Als de abonnees echter graag willen dat het een lezenswaardige sportbijlage wordt, dan is het toch geen gezichtsverlies om daaraan toe te geven? Verzin dan iets, zodat het geen extra geld gaat kosten. Het is nu ronduit oninteressant. Warmerdam repte onlangs in zijn column over dat ze vanaf dit seizoen de diepte in te willen gaan met onder andere het amateurvoetbal. Ik weet nog steeds niet of de daaruit vloeiende tranen bij mij nu kwam door het spontaan in de lach schieten over deze quote of omdat zijn column net als de huidige sportbijlage op maandag om te huilen is. Diepte heb ik in ieder geval nog niet kunnen ontdekken. Hierbij nogmaals een oproep: stop met deze harlekijnerij en keer terug naar de situatie van weleer. Alvast bedankt.

Weer afgelast
Wederom wordt een wedstrijd van St.-Anna 3 afgelast. Dit betekent dat dit team nu al een aantal weken stilligt wat betreft competitievoetbal. Hopelijk blijft deze tendens niet aanhouden, want dan zou het ons op den duur wel eens leden kunnen kosten…

Teamfoto’s
Helaas zijn er nog teams die de teamfoto en de profielfoto’s van spelers nog niet bij hun teaminformatie op de website hebben gezet en ook nog niet de namen van de spelers op de teamfoto hebben doorgegeven. Willen de desbetreffende leiders dat alsnog even doen? Alvast bedankt.

Gesprekken
De gesprekken in de kantine tijdens de rust van Vrouwen 1 op zaterdagmiddag krijgen zo nu en dan een opmerkelijke wending. Er wordt onder meer gesproken over peer- en appelbomen, maar ook over bebogeenbomen… En dan valt in de zonnige ‘De Waaie’ ook nog het Bildtse woord tútlip… Betekende dat vroeger niet dat je dan een dikke lip opgelopen had?

Gezocht: vijf skelters!
Voor de speurtocht voor de jeugd op vrijdag 4 november a.s. is de activiteitencommissie op zoek naar vijf skelters. Heb je een skelter thuis staan en wil je die best wel even aan de activiteitencommissie uitlenen, neem dan contact op met Paul Feenstra op 06-10604393.

Bekerthriller
Het tweede speelt zondagochtend een heuse bekerthriller. Na een 0-2 achterstand bij rust weet men diep in de tweede helft op gelijke hoogte te komen. Toch loopt het uiteindelijk op een teleurstelling uit, nadat blijkt dat Gorredijk de strafschoppen veel beter neemt. Hoe dan ook: het tweede heeft het talrijk opgekomen publiek wel weten te boeien.

Naar Engeland
Volgende week verschijnt er geen column. Dan zit ik in Engeland. Wat? Alweer? Alweer, ja. Heb je daar misschien een stiekeme vriendin zitten of zo? Klopt. In de bijlage een foto van haar, zodat jullie eindelijk komen te weten hoe zij eruitziet. Is’t gyn plaatsy?