Klien Sjiet (320): Wijn, sneeuw en Superfoute Vrouwen Party

12 maart 2023 18:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 10. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

De Sneeuwman - Frans Halsema (1984)

Reacties hondennaam
Op de door mij uitgeschreven prijsvraag van vorige week over een naam voor de hond van Tjerk de Jager ontving ik drie suggesties. Ronald Riemersma stelt Cooper voor, Sandra Wadman Aussie, omdat Tjerk van Australië houdt, geeft Sandra als verklaring. Tjerk zelf stuurt zelf ook een bericht naar de columnist: “Wat mot dut, jong?” Ik gaan ’m Jan noemen.”

Slechte wijn
De laatste weken kreeg ik van verschillende kanten signalen dat de wijn in de kantine al geruime tijd niet lekker is. Welnu, ik heb goed en slecht nieuw. Laat ik meteen maar met het goede nieuws beginnen: de kantinecommissie geeft aan dat er andere (lees: veel betere) wijn gaat komen. Het slechte nieuws is dat dan eerst die oude op moet. En dat lijkt mij dus het probleem, want de wijnliefhebbers willen deze wijn immers niet langer drinken. Dan wordt het een soort van sur-place; of beter gezegd: suup-place.

Wit
“Het was op vrijdag al gaan sneeuwen en zaterdag was alles wit”, zong Frans Halsema ooit. Aan die beginzin van het liedje ‘De Sneeuwman’ moest ik meteen denken toen ik zaterdagochtend naar buiten keek. Alles op deze dag werd afgelast evenals de Vrouwen 30+ op vrijdag en het tweede op zondagochtend.

Oranjekoek
Toch is de ‘soos open’, want we zitten die ochtend gezellig aan een bakje koffie in de kantine. Sandra Wadman komt bovendien met een verrassing aanzetten in de vorm van oranjekoek vanwege de verjaardag van Harry. Dat gaat er in als… Juist!

Superfoute Vrouwen Party (1)
Aanstaande zaterdag organiseert de activiteitencommissie de ‘Superfoute Vrouwen Party.’ Er is geregeld dat de MO17, MO20, Vrouwen 1 en 2 thuisspelen. Trouwens, er even tussendoor: waarom noemt men de MO20 eigenlijk Meisjes Onder de twintig? Als je achttien bent, dan ben je toch officieel vrouw en geen meisje meer? Al klinkt maisy wel een stuk leuker dan frou, wiif en frommes. O, sorry, ik haal nu twee columns door elkaar. Hierover had ik het woensdag in ‘De Nieuwe Bildtse Post.’

Superfoute Vrouwen Party (2)
Maar ik dwaal af hetgeen natuurlijk niet de bedoeling is. Ik had het over ‘Superfoute Vrouwen Party’ van 18 maart a.s. en anders dan de titel bij sommigen misschien doet vermoeden, zijn zowel vrouwen als mannen welkom. Graag zelfs! Met z’n allen maken we er een mooi feest van! En iedereen wordt natuurlijk ook verwacht om de teams aan te moedigen tijdens de competitiewedstrijden. En Jan, trek je misschien ook je mooiste en meest sexy jurk aan? Maar natuurlijk, voor deze activiteit wel even in ‘e pronk, hé, al kunnen de benen nog wel wat meer resultaat van de zon gebruiken. Is alleen maar stoer praat, toch? Je doet het vast niet. Klopt. Tot zaterdag, zullen we dat met z’n allen afspreken?

Sponsdoruitje
Het is wel jammer dat er twee clubactiviteiten tegelijk zijn, want dezelfde zaterdag organiseert de sponsorcommissie een uitje voor alle sponsoren naar de ‘Grutte Pier Brouwerij’ in Bartlehiem. Daar is eerst een presentatie van Erwin Zeinstra, alom bekend, daarna een barbecue en een bierproeverij. Gelukkig is er ook meer dan genoeg animo voor dit uitje.