Klien Sjiet (322): Gefrustreerd, pubquiz en teksten aanpassen

27 maart 2023 16:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 12. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

We are the champions - Queen (1977)

Gefrustreerde reporter HODO
De verslaggever van HODO was waarschijnlijk ietwat gefrustreerd tijdens het schrijven van het wedstrijdverslag blijkens navolgende passage: “Tegenstander Sint Annaparochie bleek geen wonderploeg, HODO echter ook niet. Een HODO in vorm had de Friezen met een ruime nederlaag weer richting Friesland gestuurd.” Welnu, reporter, als we een wonderploeg zouden hebben, dan reisden we wel door heel Nederland heen. En over: “Een HODO in vorm had de Friezen met een ruime nederlaag weer richting Friesland gestuurd” wil ik nog even het volgende opmerken: natuurlijk, daarom staan jullie ook zevende. Even voor de volledigheid: thuis won St.-Anna met 4-1 en toen waren wij niet eens in vorm… Kun je nagaan.

Onderscheiding
In de tijd dat Kees Rijvers trainer van PSV was, werd ik fan van genoemde club. Toen leek hij niet alleen een oude man, maar was voor een trainer was hij ook al vrij oud. Deze week werd de thans 96-jarige Rijvers onderscheiden met het bondsridderschap van de KNVB. Ik kan en wil er maar één ding over zeggen: waarom nu pas!?

Pubquiz
Zaterdagavond is er een pubquiz in de sporthal. Een goede gelegenheid voor onze club om zich met andere clubs en groepen te meten. En met trots kan ik eenieder meedelen dat een team van onze club eerste is geworden! Het team bestaande uit Margot Bosma, Elza Dijkstra, Agatha Feenstra, Gerda Okkinga en Nienke Stap. Proficiat! De nummer 2 is ook een team van onze club: Paulus Akkerman, Paul Feenstra, Ronald Riemersma, Petra van der Veen en Robert de Vries.

Teksten aanpassen
Nu dienen de boeken van Agatha Christie ook al aangepast, te worden omdat er teksten instaan die tegenwoordig niet meer kunnen. Welke kant gaat dit uit en hoe lang gaat dit nog door? Het zou mij niets verbazen dat ik binnenkort de teksten van onze cabaretoptredens allemaal dien aan te passen. Dat zijn er precies twintig. Dan is er voor mij heel veel werk aan de winkel…

Meer heb ik deze keer niet te melden. Die weken zitten er ook tussen. Tot volgende week.